Compania a avut venituri de 470 milioane de euro in primele noua luni, comparativ cu 492,5 milioane de euro in aceeasi perioada anului anterior, se arata intr-un raport financiar al grupului elen OTE, care controleaza Romtelecom.

Profitul operational (inainte de dobanzi si taxe) a fost de 42,7 milioane de euro in acest an, comparativ cu un rezultat negativ de 31,7 milioane de euro in ianuarie-septembrie anul anterior, potrivit unui comunicat al companiei.

Romtelecom nu a contabilizat in primele noua luni ale acestui an costuri legate de programul de retragere voluntara a angajatilor, in timp ce in perioada similara a anului trecut costurile s-au ridicat la 28,2 milioane de euro.

Numarul clientilor companiei definit prin liniile de voce se situa la 2,36 milioane la sfarsitul lunii septembrie, cu 6,6% mai putin comparativ cu 2,53 milioane in aceeasi luna a anului anterior.

Compania a castigat insa clienti pe operatiunile de internet boradband si televiziune. Astfel, pe internet broadband Romtelecom a inregistrat o crestere de 6,7% a numarului de abonati, de la 1,1 milioane in septembrie anul trecut la 1,18 milioane in acest an, reflectand o crestere organica.

Numarul de utilizatori TV a urcat cu 1,9% in intervalul analizat, de la 1,2 milioane la finele lunii septembrie a anului trecut la 1,23 milioane.

Rata de penetrare a serviciilor broadband in numarul total de linii de voce se situeaza in prezent la circa 50%, la fel ca pe segmentul TV.

Profitul EBITDA in trimestrul al treilea a crescut cu 21%, de la 36,9 milioane de euro anul trecut la 44,7 milioane de euro, in timp ce veniturile au scazut cu 4,1%, de la 160 milioane de euro la 153,5 milioane de euro.