In 2015, clientii eMAG au cumparat peste 14.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, cu 300% mai mult fata de anul precedent si in valoare de peste 7,5 milioane de lei. Evolutia va continua si in 2016, cand numarul acestor gadgeturi cumparate de pe eMAG se va dubla, atingand pragul de 30.000 de unitati vandute, estimeaza compania.

Volumul gadgeturilor smart achizitionate de pe eMAG reprezinta aproximativ 40% din numarul de unitati vandute in total in Romania. Conform estimarilor eMAG referitoare la intreaga piata de wearables, in 2015 s-au vandut cumulat peste 35.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, iar anul acesta volumul de vanzari va ajunge la 75.000 de unitati. Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total.

Topul celor mai cumparate gadgeturi smart, dupa valoarea comenzilor, este condus de ceasul Samsung Gear S (model Super Amoled, memorie interna de 4GB, conectivitate 3G, de culoare neagra), urmat de Samsung Galaxy Gear Fit (modelul de culoare neagra), Motorola Moto 360 (modelul de culoare gri) si de Fitbit Charge HR (modelul de culoare neagra, cu autonomie de cinci zile).

In cosul de cumparaturi, alaturi de ceasuri inteligente si bratari fitness, clientii au mai adaugat telefoane mobile, periferice PC, dar si electrocasnice mari si mici. Anul trecut, valoarea medie a achizitiei pe segmentul smartwatch-uri si bratari fitness a fost de aproximativ 550 de lei.

Potrivit eMAG, si dezvoltarea Smart Home si Internet of Things este un factor de crestere a consumului de pe telefoanele mobile si, implicit, a cererii pe segmentul smartwatch. Interesul crescut pentru acest tip de gadgeturi influenteaza si piata de accesorii.

Topul gadgeturilor smart pentru locuinte este condus de alarme si accesorii, cu 60% din totalul comenzilor inregistrate in 2015, urmate de camere de supraveghere (22%) si de senzori si module Smart Home (18%).