Profitul operational a coborat cu 60%, la 3,8 miliarde de dolari (4.100 miliarde de woni), in perioada iulie-septembrie din acest an, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

Cu toate acestea, actiunile grupului sud-coreean au crescut cu 1,6% pe bursa din Seul, estimandu-se ca veniturile din ultimul semestru vor consemna un avans important, datorita lansarii unor noi produse.

Samsung vrea sa scoata pe piata o serie de echipamente noi, pentru a-si mentine pozitia de lider al pietei, dupa ce Apple a inceput sa castige noi clienti gratie lansarii unor smartphone-uri cu ecran mai mare, caracteristica ce a asigurat producatorului de Galaxy un numar semnificativ de utilizatori.

De asemenea, Samsung se confrunta cu scaderea livrarilor de echipamente pe doua piete mari, China si India, acolo unde producatorii locali, precum Lenovo si Xiaomi (in China) au inceput sa ofere smartphone-uri la preturi mai mici decat grupul sud-coreean.

Totodata, diviziile de ecrane si microprocesoare au inregistrat un declin al veniturilor, afectand, implicit, profitul grupului.

"Piata considera ca acesta este cel mai slab profit pe care Samsung il putea astepta de la afacerea de telefoane mobile, nu va scadea mai mult, din moment ce se asteapta lansarea unor noi produse in acest an. Samsung este cotata cu cele mai multe posibilitati de a aduce noi telefoane pe piata, care sa aiba caracteristici inovatoare", a declarat Claire Kim, analist al Daishin Securities din Seul.

Vanzarile au fost sub asteptari in cel de-al treilea trimestru, in valoare de 47.000 de miliarde de woni, prin comparatie cu suma de 50.000 de miliarde de woni estimata de analisti. De asemenea, vanzarile s-au situat sub nivelul de 52.000 de miliarde de woni consemnat in trimestrul al doilea.

Samsung nu a prezentat date despre profitul net sau informatii financiare despre divizii, rezultatele auditate fiind asteptate mai tarziu pe parcursul acestei luni.