De exemplu un cric hidraulic montat pe fiecare roata a autoturismului, pe care tinerii il vad in dotarea masinilor viitorului. Optiunea ar costa astazi 400 de euro, dupa cum a calculat economistul firmei de exercitiu. Cei de la Hyunday sunt deja interesati de ideea "companiei" din Capitala.

Spiritul de inventator iese la iveala repede: pustii au facut in doar 3 minute un suport pentru atasarea unui smartphone de macheta lor, ca sa putem filma aceste imagini.

"Ma numesc Dragos Cojocea, am 18 ani, si in cadrul acestei echipe numite On Time am indeplinit cu succes, cred eu, rolul de coordonator al echipei de marketing", ne explica un tanar.

Alarma inteligenta "On Time" a fost deja cumparata de Microsoft. Ca sa o puna la punct, 10 liceeni din Onesti s-au organizat exact ca intr-o companie adevarata.

"Am aflat ce inseamna sa fii punctual si sa am incredere in ce fac ceilalti", ne spune si Imbre Alexandru Ionut, membru in departamentul de dezvoltare.

Prin astfel de proiecte in care creeaza firme de exercitiu in scoli, corporatiile isi recruteaza dintre adolescenti viitoarele talente care sa le aduca afaceri de milioane.

"Oriunde te uiti in Bucuresti n-ai cum sa nu vezi o masina murdara, cu numerele murdare."

Asa ca lui Robert i-a venit ideea sa faca un dispozitiv care sa curete automat placutele de inmatriculare.

Astfel de proiecte ii pregatesc pe elevi pentru lumea reala - sa stie la ce sa se raporteze cand isi evalueaza cerintele, dar si sa fie mai creativi impreuna. Cei mai buni dintre ei sunt platiti inca din liceu insa multi incep propria afacere dupa ce dau Bac-ul. 20 de mii de societati sunt inregistrate de studenti la Registrul Comertului.