Organizaţiile de protecţie a mediului, precum şi operatorii de feriboturi, au organizat mai multe acţiuni destinate să blocheze construcţia tunelului, iar un tribunalul federal a analizat aceste argumente în ultimele două luni.

Reclamanţii au pus sub semnul întrebării previziunile referitoare la traficul prin viitorul tunel şi au susţinut că efectele construcţiei şi operării tunelului asupra faunei nu au fost evaluate în mod adecvat.

Tribunalul federal a decis că lucrările de construcţie la viitorul tunel pot demara în conformitate cu legislaţia germane.

Citește și: Tunelul care va revoluţiona transportul urban. Mașinile vor circula cu 250 km/oră pe sub pământ

Proiectul, cunoscut sub denumirea "Fehmarn Belt", prevede stabilirea unei legături rutiere şi feroviare care să traverseze strâmtoarea dintre insula daneză Lolland şi cea germană Fehmarn. Prin tunelul de circa 18 km va trece o linie ferată electrică dublă şi o şosea cu patru benzi.

Cea mai mare parte a costurilor va fi suportată de partea daneză, însă finanţarea va fi asigurată şi de Uniunea Europeană.

Compania daneză care lucrează la acest proiect a estimat costurile la 7,1 miliarde de euro, pe baza preţurilor din 2016. Autorităţile daneze au acordat toate autorizaţiile pentru acest proiect încă din 2015.

Oficialii de la Copenhaga estimează că lucrările de construcţie a tunelului pe sub Marea Baltică între Danemarca şi Germania vor începe din partea daneză anul viitor, astfel că Fehmarn Belt ar urma să se deschidă în 2029.

Graţie acestui tunel, durata unei deplasări cu automobilul de la Copenhaga la Hamburg va scădea astfel cu o oră, iar călătoria cu trenul va fi mai scurtă cu două ore, de la cinci ore în prezent în ambele cazuri.