Cu toate acestea, aproximativ un sfert din cifra totală se datorează re-exportului de produse alimentare sau agricole cultivate sau produse în afara Țărilor de Jos, precum boabe de cacao sau avocado. Creşterea preţurilor este responsabilă pentru două treimi din creşterea totală a valorii exporturilor.

Într-o ţară renumită pentru câmpurile sale de lalele, produsele horticole precum flori proaspete, bulbi şi plante au reprezentat sectorul agricol cu cea mai ridicată valoare, aproximativ 9,5 miliarde euro, scrie Agerpres.

Pe locul secund se situează produsele de carne, în valoare de 8,8 miliarde euro, graţie creşterii preţurilor la carnea de porc vândută în China după epidemia de pestă porcină africană care a devastat efectivele de porci din Asia.

Citește și: Olanda nu se mai numește Olanda, de la 1 ianuarie. Ce nume vor să impună autoritățile de la Amsterdam

Vânzările de carne de porc în China au crescut de la 117 milioane euro în 2018 până la 377 milioane euro în 2019, susţine Institutul naţional de statistică şi Wageningen Economic Research. Urmează exporturile de produse lactate cu o valoare de 8,6 miliarde euro, legume, 7,3 miliarde euro, şi fructe, 6,2 miliarde euro.

În rândul partenerilor comerciali, ţara vecină, Germania, a rămas principala piaţă pentru exporturile olandeze de produse agricole, fiind responsabilă pentru 25% din vânzările totale, urmată de Franţa (11%) şi Marea Britanie (9%).

Regatul Țărilor de Jos este al doilea cel mai mare exportator mondial de produse agricole, după SUA, deși are o suprafată de 41.198 km2 (de 5,7 ori mică față de cea a României), iar un sfert din teritoriu se află sub nivelul mării.