In luna decembrie, Trezoreria a vandut integral actiunile pe care le mai detinea la GM, semnaland sfarsitul "Government Motors", asa cum a fost supranumit producatorul auto american de unii critici ai implicarii statului federal in salvarea General Motors, in 2008.

Programele de salvare oferite de administratiile Bush si Obama au evitat lichidarea General Motors si au permis reorganizarea grupului, in urma falimentului declarat in 2009.

In cadrul procedurii de faliment a fost formata a o noua companie finantata de Trezoreria SUA cu imprumuturi de 50 de miliarde de dolari, prin care guvernul american a obtinut o participatie de 60,8% la GM, statul canadian 11,7%, iar sindicatul United Auto Workers 17,5%. Restul de 10% a revenit creditorilor neasigurati.

"Obiectivul investitiei Trezoreriei in GM nu a fost niciodata profitul, ci de a ajuta la salvarea industriei auto americane, iar efortul a fost un succes dupa orice standard", a afirmat Adam Hodge, purtator de cuvant al Trezoreriei, scrie Mediafax.

General Motors, cu datorii si costuri cu forta de munca mai mici decat inainte de criza, este un model al industriei auto revitalizate a Statelor Unite.

Chiar daca guvernul a platit bani, reorganizarea GM a atras investitorii, intre care se afla Berkshire Hathaway, State Street si Hayman Capital Management.

Actiunile GM s-au apreciat anul trecut cu 42%, dar in 2014 au scazut cu 16%, din cauza problemelor de reputatie provocate de rechemarea cu intarziere a 2,59 de milioane de automobile, pentru probleme la un senzor al cheii de contact care poate provoca incendii. Astfel de incendii au dus la moartea a 13 persoane.