Din 2024, în landul Baden-Wuerttemberg ar urma să circule trenul cu hidrogen produs de Siemens, care va avea o autonomie de aproximativ 600 de kilometri. Noile trenuri de la Siemens ar urma să înlocuiască 1.300 de trenuri care funcţionează cu motorină.

"O revoluţie prietenoasă cu mediul în domeniul transporturilor este posibilă", a afirmat Sabina Jeschke, membru în Board-ul Deutsche Bahn, responsabil pentru digitalizare şi tehnologie, potrivit Agerpres.

Trenurile cu hidrogen reprezintă opţiunea ecologică pentru reţelele de cale ferată care nu sunt încă electrificate. În Germania, 39% din reţeaua de cale ferată nu este electrificată. De asemenea, Deutsche Bahn încearcă trenurile hibride, alimentate cu motorină şi cu baterii, dar este interesată şi de trenurile alimentate exclusiv cu baterii.

Deutsche Bahn vrea să majoreze procentul de energie regenerabilă folosit în reţeaua sa de la 60% în prezent la 100% până în 2038.

Timp de mai multe luni, Deutsche Bahn a suferit o scădere drastică a traficului feroviar, ca urmare a restricţiilor de deplasare impuse de Guvernul german pentru a lupta împotriva pandemiei de coronavirus. Operatorul feroviar se aşteaptă să înregistreze în 2020 cele mai mari pierderi anuale din istoria companiei.

Pentru a face faţă acestei situaţii de criză, Deutsche Bahn a beneficiat în luna iunie de o recapitalizare din partea Guvernului german, unicul său acţionar, în valoare de cinci miliarde de euro.

Transportul feroviar este perceput ca un sector strategic pentru autorităţile din Berlin, care intenţionează să modernizeze calea ferată în cadrul unei politici de ecologizare a transporturilor. Un acord semnat în luna ianuarie de Guvernul german şi Deutsche Bahn prevede investiţii suplimentare în sectorul feroviar până în 2030, în valoare de 62 miliarde de euro din partea Berlinului şi de 24 miliarde de euro din partea grupului feroviar.