Podul peste raul Yalu a fost inaugurat in luna octombrie, insa in partea nord-coreeana acesta nu este finalizat. Podul se termina brusc in camp, nu exista cladiri de vama si nu au fost costruite nici drumuri spre pod, scrie Business Insider.

Un raport publicat de Global Times sugereaza ca deschiderea propriu-zisa a podului lung de 3 kilometri a fost amanata ”pe termen nedefinit”. Oficialitatile din Beijing si Phenian nu au facut comentarii oficiale.

Analistii straini considera ca intarzierea lucrarilor din partea Coreei de Nord indica ingrijorari cu privire la influenta economiei chineze asupra tarii. De la fondarea sa, Coreea de Nord a fost extrem de precauta in a deveni dependenta de cele doua puteri economice vecine, China si Rusia.

Phenianul a inceput proiecte majore de constructii, printre care un nou aeroport international si ansambluri rezidentiale.

In afara noului pod, China vrea sa dezvolte si o retea de drumuri in Coreea de Nord, pentru ca provinciile sale sa aiba acces mai usor la porturile nord-coreene, pentru export la costuri mai mici.

Vechiul pod dintre cele doua tari, construit in 1937, permite accesul trenurilor, al masinilor si camioanelor, insa traficul auto se poate face pe un singur sens. in mod normal, traficul se desfasoara pe un sens dimineata si pe celalalt dupa-amiaza.

Hajime Izumi, specialist in problemele Coreei de Nord la Universitatea Shizuoka din Japonia, este de parere ca intarzierile la circularea pe pod sunt un motiv pentru China si Coreea de Nord sa isi regandeasca relatia, trecand de la prietenia comuna la o relatie bazata pe interes comun.

Podul peste raul Yalu a fost inaugurat in luna octombrie, insa in partea nord-coreeana acesta nu este finalizat. Podul se termina brusc in camp, nu exista cladiri de vama si nu au fost costruite nici drumuri spre pod, scrie Business Insider.

Un raport publicat de Global Times sugereaza ca deschiderea propriu-zisa a podului lung de 3 kilometri a fost amanata ”pe termen nedefinit”. Oficialitatile din Beijing si Phenian nu au facut comentarii oficiale.

Analistii straini considera ca intarzierea lucrarilor din partea Coreei de Nord indica ingrijorari cu privire la influenta economiei chineze asupra tarii. De la fondarea sa, Coreea de Nord a fost extrem de precauta in a deveni dependenta de cele doua puteri economice vecine, China si Rusia.

Phenianul a inceput proiecte majore de constructii, printre care un nou aeroport international si ansambluri rezidentiale.

In afara noului pod, China vrea sa dezvolte si o retea de drumuri in Coreea de Nord, pentru ca provinciile sale sa aiba acces mai usor la porturile nord-coreene, pentru export la costuri mai mici.

Vechiul pod dintre cele doua tari, construit in 1937, permite accesul trenurilor, al masinilor si camioanelor, insa traficul auto se poate face pe un singur sens. in mod normal, traficul se desfasoara pe un sens dimineata si pe celalalt dupa-amiaza.

Hajime Izumi, specialist in problemele Coreei de Nord la Universitatea Shizuoka din Japonia, este de parere ca intarzierile la circularea pe pod sunt un motiv pentru China si Coreea de Nord sa isi regandeasca relatia, trecand de la prietenia comuna la o relatie bazata pe interes comun.