"Va fi foarte dureros, dar nu avem altă alegere", le-a spus Degenhart angajaţilor, printr-un mesaj. "În acest moment, nu putem garanta locurile de muncă. Probabilitatea să fim nevoiţi să vorbim despre concedieri forţate este extrem de ridicată", a avertizat acesta, potrivit Agerpres.

Reprezentanţii biroului de presă al Continental nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta declaraţiile lui Degenhart.

Grupul Continental, cu peste 240.000 de angajaţi, este afectat de încetinirea vânzărilor de automobile pe plan global şi de trecerea de la maşinile pe benzină şi motorină la cele electrice şi hibride.

Al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope a înregistrat în primele trei luni din 2020 un profit operaţional de 436,5 milioane de euro (471 milioane de dolari), de la 823,3 milioane de euro în perioada similară din 2019, iar marja de profit s-a redus la 4,4%, de la 7,5%.

Continental a avertizat că rezultatele din trimestrul doi vor fi şi mai slabe, deoarece măsurile de izolare au afectat pieţe mari, inclusiv SUA. Ca rezultat, compania vrea să reducă investiţiile cu 20%, după o scădere cu 26% în primul trimestru. Au fost amânate investiţiile în noi proiecte IT sau în extinderea capacităţii de producţie a fabricilor, precum şi unele cheltuieli pentru dezvoltarea tehnologiile autonome, a informat grupul german.

Pe plan global, vânzările de maşini scad semnificativ, din cauza măsurilor adoptate pentru a ţine sub control epidemia.

Întrebat de Reuters dacă se confruntă cu probleme legate de lichidităţi şi ar putea solicita ajutor de stat, directorul financiar Wolfgang Schaefer a răspuns negativ.

Compania a anunţat recent că are la dispoziţie lichidităţi de 2,3 miliarde de euro şi linii de creditare neutilizate de aproximativ 4,6 miliarde de euro. De asemenea, Continental implementează măsuri de prezervare a lichidităţilor, amână investiţiile şi reduce costurile, pentru a atenua efectele epidemiei, iar 30.000 de angajaţi din Germania (aproximativ jumătate din forţa de muncă locală) lucrează de la 1 aprilie cu program de muncă redus. Potrivit acestui program de muncă redus, introdus pentru prima dată în perioada crizei financiare din 2008, companiile pot solicita ajutoare de la stat pentru a acoperi costurile care apar din păstrarea angajaţilor care muncesc mai puţin timp.

Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. Potrivit companiei, Continental România are peste 20.000 de angajați pe piața locală, din care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare.

Continental  a anunțat, săptămâna trecută, că a început lucrările pentru extinderea centrului de cercetare şi dezvoltare din Timişoara, investiţia plănuită în noua clădire fiind de peste 33 de milioane de euro. Clădirea a fost proiectată pentru o capacitate de până la 1.700 de locuri, precum şi o zonă de testare şi validare completă a produselor dezvoltate în cadrul companiei. Suprafaţa totală construită va fi de peste 26.000 de metri pătraţi, iar lucrările vor fi finalizate până în luna aprilie 2021.