Aşa-numitele produse vândute pe pieţele gri sunt produse autentice care pot fi vândute la preţuri mai mici prin ocolirea canalelor oficiale de distribuţie.

În mod frecvent angrosiştii cer preţuri mai mari din partea retailerilor din Elveţia, având în vedere puterea relativ mare de cumpărare din Țara Cantoanelor, scrie Agerpres.

Acest subiect a dobândit importanţă ca urmare a unei campanii privind organizarea unui referendum care să asigure preţuri corecte în Elveţia, ţară unde preţurile pentru articolele de zi cu zi sunt printre cele mai mari din Europa şi deseori îi şochează pe vizitatori.

Cabinetul elveţian a apreciat că iniţiativa privind organizarea unui referendum este una corectă, dar merge prea departe în eforturile destinate să determine companiile să reducă preţurile. Cabinetul a recomandat alegătorilor să respingă planul unui referendum şi în schimb să sprijine propunerea alternativă a executivului.

"Companiile interne şi străine ar trebui, în anumite circumstanţe, să fie obligate să aprovizioneze companiile din Elveţia prin canale de livrare din străinătate. În acest fel discriminarea nejustificată a preţurilor internaţionale poate fi contracarată", a informat cabinetul elveţian. Această propunere alternativă evită consecinţele negative pentru firmele elveţiene şi ocoleşte conflictele care decurg din obligaţiile internaţionale ale Elveţiei, susţine executivul.

În anul 2017 preţurile de consum pentru gospodăriile din Elveţia erau cu 56% mai mari decât media din cele 15 state din Europa Occidentală. Doar islandezii, care locuiesc pe o insulă în Oceanul Atlantic la peste 1.000 de kilometri de Europa continentală, plăteau preţuri mai mari. Mulţi elveţieni trec în mod frecvent graniţa în Germania, Franţa, Italia şi Austria pentru a face cumpărături mai ieftine, ceea ce afectează firmele elveţiene care pierd anual vânzări în valoare de mai multe miliarde de dolari.

Pe de altă parte, şi salariile sunt mai mari în Elveţia. Guvernul citează aşa-numitul index Big Mac al puterii de cumpărare, care arată că anul trecut un muncitor din Zurich trebuia să muncească 13 minute pentru a câştiga suma necesară pentru a-şi cumpăra renumitul hamburger McDonald's, faţă de 18 minute la Berlin sau Viena, 23 de minute la Paris şi 24 minute la Roma.