Decizia de a închide toate cele 30 de magazine survine după ce miercuri cel mai mare retailer din domeniul mobilei anunţase că va închide circa jumătate din numărul său de magazine din această ţară şi va scurta orele de funcţionare.

Potrivit celui mai recent bilanţ, comunicat miercuri de autorităţi, numărul total de decese în urma epidemiei de coronavirus în China a urcat de la 38 la 170, iar numărul pacienţilor infectaţi a crescut cu peste 1.700 de cazuri.

IKEA se alătură astfel mai multor companii care au luat măsuri extreme din cauza epidemiei din China.

Toyota a anunţat miercuri că fabricile sale din China vor rămâne închise până pe 9 februarie, ca reacţie la coronavirus. Producătorul auto japonez a anunţat că închiderea fabricilor corespunde cu restricţiile impuse transporturilor de către autorităţile chineze, în timp ce compania evaluează lanul de aprovizionare. Toyota are fabrici în oraşul Tianjin, din nordul Chinei, şi în provincia sudică Guangdong.

Totodată, Renault şi Ford au anunțat că vor relua pe 10 februarie producţia în China, cea mai mare piaţă auto globală, în pofida epidemiei cu coronavirus. Un purtător de cuvânt al producătorului auto francez a informat că va fi reluată producţia la fabrica deţinută cu Dongfeng Group în Wuhan, provincia Hubei, unde se află epicentrul epidemiei.

De asemenea, un purtător de cuvânt al Ford a informat că firma americană intenţionează să reia producţia pe 10 februarie la facilităţile sale de producţie din Chongqing şi Hangzhou, deţinute împreună cu partenerul Chongqing Changan Automobile.

Starbucks a închis jumătate din restaurantele din China, pentru a-şi proteja angajaţii şi a susţine eforturile guvernului de a ţine sub control extinderea virusului. Lanţul de cafenele a avertizat că extinderea rapidă a infecţiei îi va afecta probabil performanţele financiare. Starbucks are aproape 4.300 de restaurante în China, cele mai multe deţinute în afara Statelor Unite.

Directorul general al Apple, Tim Cook, a spus că Apple ”monitorizează îndeaproape” epidemia provocată de coronavirus, care i-a umbrit estimările pentru viitorul trimestru. Gigantul sectorului tehnologiei a limitat deplasările şi a redus programul de lucru în magazinele din China, în timp ce fabricile furnizorilor rămân închise o perioadă mai lungă de timp decât era planificat.

În acelaşi timp, companii din China au recomandat angajaţilor să lucreze de acasă, în încercarea de a încetini răspândirea bolii. Companiile oferă angajaţilor şi vacanţe mai lungi şi spun angajaţilor care revin din cele mai afectate zone să nu vină la serviciu.