Potrivit directorului pentru logistică al companiei pe piaţa germană, extinderea face parte din strategia globală a Amazon de a-şi construi o reţea de transporturi aeriene, maritime şi terestre, pentru a oferi livrări rapide şi a încerca să ţină sub control costurile de livrare, a căror pondere în vânzări a crescut continuu.

”Dacă avem transportul la destinaţie sub control, putem oferi mai multe servicii, precum livrarea în aceeaşi zi”, a declarat Bernd Gschaider, director al Amazon Logistics în Germania, potrivit News.ro.

Gschaider a spus că măsura are rolul să contribuie la gestionarea volumului crescut al vânzărilor, dar reprezintă o provocare pentru companii majore de logistică, precum Deutsche Post, DHL, Hermes şi DPD, care depind de compania de comerţ electronic pentru o mare parte din afacerile lor de livrare a coletelor.

Citește și: Locuri de muncă ȋn Germania pentru români. Salariile ajung până la 65.000 de euro pe an

Planurile Amazon survin într-o perioadă în care afacerile de curierat din Germania sunt criticate din cauza practicilor subcontractorilor. Majoritatea companiilor mari, între care și Amazon, angajează şoferi prin intermediul unor firme mici şi mijlocii.

În urma percheziţiilor făcute de poliţia germană în luna februarie, s-a constatat că o treime dintre subcontractori nu plăteau şoferilor salariul minim şi nu făceau deducerile corespunzătoare pentru contribuţiile de asigurări sociale.

Guvernul german urmează să aprobe miercuri o lege care să facă firmele de logistică răspunzătoare de comportamentul contractorilor lor, impunând amenzi dacă sunt prinse să încalcă legislaţia muncii.

Amazon va plăti şoferilor 12,8 euro pe oră, cu mult peste salariul minim din Germania, dar mai puţin comparativ cu majoritatea şoferilor DHL. Compania va investi şi într-o nouă flotă, de 50 de vehicule comerciale electrice.