Razvan Tanase are 28 de ani si deja se bucura de succesul primei aplicatii. Dupa cinci ani de munca intr-o multinationala, a decis ca e momentul sa faca ceva pe cont propriu. Timp de sase luni a invatat programare, apoi s-a apucat sa lucreze la ceea ce este acum una dintre cele mai de succes aplicatii de numerologie, desi costa 10 dolari. "Am tintit mai mult piata americana; descarcarile pe zi sunt maxim 10. Fiecare litera a numelui tau, fiecare cifra o analizeaza si-ti zice exact persoana, cum poti sa fii, ce ai putea sa faci in viata si de ce lucrurile ies asa cum ies", spune tanarul.

Iata un alt exemplu: o aplicatie, inca nelansata, facuta de studenti si elevi de liceu, care duce ideea site-urilor de socializare la un alt nivel. "Aplicatia pune in legatura persoane care sunt in proximitate si au acelasi interes si urmaresc sa faca acelasi lucru", explica dezvoltatul. In aplicatie, utilizatorul posteaza un anunt, spre exemplu, poate cauta pe cineva cu care sa imparta un taxi. Un al doilea utilizator, aflat in apropiere, primeste notificare pe smartphone. Se intalnesc la punctul stabilit iar amandoi pleaca spre zona in care au treaba si raman cu mai multi bani in buzunar, pentru ca impart tariful.

O alta aplicatie pentru telefon dezvoltata tot de studenti, poate ajuta persoanele nevazatoare, sa-si exerseze simtul tactil.

"Sunt foarte multi studenti tehnici, care ar avea idei bune dar care nu stiu sa le transforme dupa aceea in business. Apar locuri noi de munca, firme noi, aduc cu adevarat valoare in plus in ecosistemul existent", este de parere Adrian Pitis, investitor.

Ideea lor nu a costat nimic, insa executia poate fi o povara, pentru ca le lipsesc bani. Cea mai rapida solutie de crestere o reprezinta gasirea unui investitor. La fel au reusit si companii devenite astazi succese internationale, ca Facebook, Whatsapp sau Twitter.