Nava, lunga de 180 de metri, a devenit locuinta temporara a directorilor de multinationale, a filantropilor preocupati de mediu, a fondatorului platformei de blogging WordPress, chiar si a unui print din Arabia Saudita. Calatoria a inceput din Hawaii si va bifa atat tari dezvoltate, precum Japonia si Spania, cat si piete emergente, ca Bruma (sau Myanmar) si Ghana. O sansa in plus pentru cei prezenti la bord sa-si testeze produsele la fata locului, noteaza CNN.

Calatoria va dura 105 zile, timp in care nava va ancora in 14 tari. Proiectul s-a nascut la Institutul de Design al Universitatii Stanford, dedicat antreprenorilor, si a primit suport financiar de la companii precum Microsoft sau SAP.

Ideea de baza a programului consta in aducerea laolalta a mai multor persoane considerate valoroase de catre companiile in care performeaza. Specialistii trebuie sa provina din medii diferite si sa aiba experiente si perspective diferite. Astfel, discutiile de la bordul navei vor atinge o varietate de subiecte: de la provocarile imobiliare din China, pana la strategii de aprovizionare in Africa.

“Nu cautam tineri antreprenori obisnuiti, dupa modelul celor din Silicon Valley. Pariem totul pe lebedele negre: acei oameni deosebiti care se bazeaza pe oportunitatile oferite de tehnologie ca sa rezolve provocarile sociale si de mediu ale lumii in care traim. I-am ales cu foarte mare grija din cei peste 1.000 de aplicanti din aproape 100 de tari”, a declarat pentru CNN Daniel Epstein, cofondatorul programului.

“Ne gasim intr-un punct in care facem tranzitia de la o era industrializata, la una cu totul noua. Si aproape niciuna dintre institutiile construite sa faca fata ultimului secol nu mai poate tine pasul cu ce o sa urmeze in viitor”, spune George Kembel, cel de-al doilea fondator al programului.

Innoz este o companie care si-a propus sa schimbe felul in care tarile in curs de dezvoltare folosesc internetul. Deepak Ravindran, CEO-ul Innoz, povesteste cum a observat, impreuna cu niste prieteni, ca indienii din statul Kerala nu aveau acces la internet, desi toti aveau telefoane. Asa ca Ravindran a renuntat la scoala, pentru a se dedica rezolvarii acestei probleme, creand un motor de cautare ce functioneaza pe principiul mesajelor text. In prezent, platforma are 120 milioane de utilizatori si numara cinci milioane de mesaje pe zi. Ravindran este increzator ca aceasta calatorie il va ajuta sa-si aduca afacerea la un nivel superior.

Nu exista un scop precis al intalnirii „Fara sens, pe mare”, dar se stie ca diversitatea culturala si dorinta de a reusi reprezinta cea mai sigura cale catre inovatie si un viitor mai bun.

Puteti urmari AICI un filmulet in care organizatorii explica ideea croazierei.

Sursa foto: Unreasonableatsea.com