Cu o dovada ca soseaua este prost gandita la mana, victimele vor putea cere despagubiri. In cazul gropilor, lucrurile sunt si mai simple. Soferii il pot da si acum in judecata pe administratorul drumului, atunci cand isi distrug masinile.

Drumul European 85, care leaga Bucurestiul de zona Moldovei, este recunoscut drept o adevarata sosea a mortii. Numai in aceasta zona din Buzau, in ultimele luni, au avut loc cinci accidente grave.

Povestea se repeta si in celalalt capat al tarii, la Arad. In 2008, trei oameni au murit zdrobiti sub un TIR plin cu doze de bere.

Pe DN 69 Arad - Timisoara, in localitatea Vinga, "curba mortii" isi ia in fiecare an tributul. Tragediile sunt puse de fiecare data pe seama soferilor inconstienti, insa daca aruncam o privire la configuratia drumului intelegem cat de usor este sa gresesti. Aici intervin auditorii de siguranta rutiera, care le vor arata autoritatilor greselile de proiectare.

Noroc ca ne obliga Uniunea Europeana sa ne grabim, pentru ca proiectul este deja in intarziere cu un an.

Si un segment din DN1 a fost denumit "curba mortii de la Saftica". In ultima perioada insa, soseaua a fost refacuta, s-au pus balustrade si s-au refacut marcajele, iar accidentele mortale s-au redus dramatic.