"Efectele directe ale acestei masuri aberante vor fi majorarea tarifelor de reparatii, care va fi suportata de catre soferi, realizarea reparatiilor in service-uri clandestine, fara garantie, scumpirea semnificativa a politelor de asigurare auto (RCA si CASCO), inchiderea unui numar semnificativ de ateliere auto (peste 2000 de unitati service) si cresterea cu cel putin 15.000 de persoane a numarului de someri", se arata intr-o scrisoare deschisa trimisa de ASSAI Guvernului si Ministerului Transporturilor, scrie Mediafax.

De la 1 octombrie a intrat in vigoare o decizie a Registrului Auto Roman (RAR) conform careia atelierele auto vor plati taxele anuale de autorizare in functie de numarul lucrarilor prestate si al marcilor reprezentate, pentru fiecare in parte. Anterior acestei masuri, proprietarii de service auto plateau o taxa unitara anuala de autorizare de aproximativ 1.000 de lei.

Noile taxe constau in cate 90 lei pentru maximum trei activitati de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentara, precum si 500 lei pentru fiecare marca pe care o reprezinta.

Reprezentantii Registrului Auto Roman au afirmat la inceputul lunii noiembrie ca suplimentarea taxelor nu ar trebui sa influenteze costul manoperei, RAR considerand nesemnificativa valoarea taxelor aplicate.