"Este a doua oara cand mi se intampla un astfel de lucru. Cum pot sa tina bancomatele nefunctionale ca si cum ar fi functionale?! Este vorba de cateva sute de lei si eu sunt bugetar si nu-mi permit sa-i dau pierduri. Cand m-am dus la ghiseu, functionarul mi-a zis ca banii nu au intrat in cont si ca operatiunea nici nu este inregistrata ca si cum nu ar fi existat", povesteste Vasile Anghel.

"Tranzactie esuata!" Cum iti recuperezi banii blocati sau taxati de banca?

El spune ca a facut o reclamatie si ca spera sa-si recupereze banii cat mai repede, dar cat de repede?

Cum pot sa ti se evapore banii de pe card fara ca macar sa-ti dai seama!

Ai fost vreodata in aceasta situatie? Cum ajung sa se intample astfel de cazuri si cum se rezolva?

Sa o luam cu inceputul.

Banca in cauza sa apara: "Garanti Bank detine o retea de peste 160 de ATM-uri in toata tara, la care sunt realizate in fiecare luna peste 150.000 de tranzactii (25% reprezinta depuneri de numerar) din care mai putin de 0,1% constituie incidente de tipul celor mentionate in intrebare (Care este frecventa incidentelor in care clientii dvs. reclama faptul ca, la depunerea de numerar, bancomatul nu elibereaza chitanta si tranzactia nu apare ca fiind efectuata, n.red.)."

Care sunt cauzele?

Cauzele "sunt in mare parte legate de erori temporare cauzate de diverse alte incidente, precum linii de comunicatii, calitatea bancnotelor, folosirea incorecta (depunere de monede sau introducerea banilor in mod gresit) etc.," spune banca.

"Garanti Bank incearca in permanenta sa limiteze pe cat posibil aparitia acestor erori, prin utilizarea celor mai moderne tehnologii pentru bancomate, printr-o informare cat mai completa a clientilor si prin alocarea unei echipe dedicate remedierii acestor probleme in cel mai scurt timp posibil", a explicat pentru incont.ro Ilker Ozdemir, Director Transaction Banking & Alternative Delivery Channels in cadrul Garanti Bank.

Ce trebuie sa faca cei care se confrunta cu astfel de cazuri?

"In astfel de cazuri, sfatuim clientii ca prima data sa isi verifice conturile, pentru a vedea daca tranzactia a fost sau nu procesata. In cazul in care nu a fost, acestia trebuie sa informeze banca fie printr-o vizita in oricare dintre agentiile Garanti Bank pentru a completa un formular, fie printr-un simplu apel telefonic la Alo Garanti (0800 80 1234 sau 021 200 9494). In urma sesizarii inregistrate, banca va verifica toate tranzactiile realizate la respectivul bancomat si va returna suma de bani clientului in maximum 2 zile", mai spune Ilker Ozdemir.

Daca banca nu va da banii inapoi in cele doua zile si invoca faptul ca ar avea nevoie de o perioada mai lunga de timp este cazul sa va pregatiti sa faceti o reclamatie la Protectia Consumatorilor.

Nu ar fi decat un dosar in plus pe langa alte dosare in care bancile sunt acuzate de abuzuri si ulterior amendate.

Mai multe detalii ai AICI!

Citeste si:

Care sunt capcanele cardurilor de credit si cum sa te feresti de ele?