Auzim tot mai des in mass-media despre cazuri in care hackerii fura informatiile din conturile online sau de pe cardurile de credit. De curand, inclusiv doua dintre cele mai mari lanturi de magazine din America, Target si Neiman Marcus, au fost victimele unor astfel de atacuri.

Pentru cei care nu incredere in sistemul de plata cu cardul, s-a inventat o noua metoda, menita sa faca mai sigure cumparaturile.

Astfel, hackerii sunt tinuti la distanta printr-un sistem care genereaza aleatoriu numere pentru cardurile de credit, scrie Business Insider. Serviciul se numeste MaskMe si a fost creat de firma Abine, din Boston, aceeasi care se afla si in spatele unui alt software de blocare a informatiilor despre utilizatori – DoNotTrackMe.

Cum functioneaza

Cand clientul este pe cale sa cumpere ceva, MaskMe va genera aleatoriu un card fals. Acesta va avea un numar pentru o utilizare unica, data de expirare, cod de securitate si un nume ales de utilizator.

Cardul este emis virtual, dar poate fi folosit si daca ne aflam intr-un magazin fizic. In acest caz, dam comerciantului informatiile aferente cardului, pentru a putea plati pentru tranzactie. Cardul este autorizat sa functioneze doar pentru suma pe care utilizatorul o specifica si, dupa o singura utilizare, se va distruge.

Daca ne facem cumparaturile online, cardul va aparea sub forma unei optiuni de plata, atunci cand vrem sa achitam totalul. Odata selectat, serviciul va introduce automat informatiile necesare in campurile de plata. Iar adresa online de facturare pentru platile efectuate cu falsul card va fi una creata de Abine.

Cardurile false sunt utile pentru ca nu lasa nicio urma asupra informatiilor de pe cardul real de credit, iar aceste informatii nu sunt retinute in bazele de date ale magazinelor. Principiul din spatele acestei metode de siguranta este simplu: hackerii nu pot sa fure ceea ce nu exista”, spune Rob Shavell, CEO si cofondator al Abine.

Unele banci, cum este cazul Bank of America sau Discover, ofera carduri similare, ce se folosesc o singura data, pentru cumparaturile online. Diferenta este ca acestea folosesc numele si adresele reale ale utilizatorilor. Shavell sustine ca este deopotriva important ca si aceste informatii sa ramana secrete.

“Magazinul online obisnuit din zilele noastre colaboreaza, in medie, cu peste sapte companii pentru targetarea reclamelor, obtinerea de informatii si analiza lor. Cumparaturile facute prin cardurile false nu mai pot lega informatiile despre utilizator de un singur profil, pentru ca acesta sa fie apoi vandut de catre retaileri, fara stirea noastra, catre firme de asigurari, banci, guverne si alte institutii”, explica CEO-ul.

Ca sa fie siguri ca nu riscam nimic, Abine nu stocheaza informatiile reale de pe cardurile de credit. Datele sunt criptate si pastrate de catre banca ce lucreaza cu Abine.

Ideea este ca nu ar avea nimeni de ce sa aiba mai multa incredere in noi fata de oricare alt comerciant. Iar avantajul este ca, de ce cumparam mai mult cu carduri false, cu atat informatiile de pe cele reale sunt mai putin folosite”, adauga Shavell.