"Le punem la punct in acest moment( N.r.- Duster GPL)", a spus Chauvet intr-un briefing de presa, citat de Mediafax.

Potrivit lui Daniel Sasarean, sef produs Dacia, modelul Duster, varianta pe gaz, ar putea avea un succes mai mare pe o piata precum cea a Italiei, unde de regula exista o cerere mai mare pentru astfel de produse.

 

De asemenea, Dacia ar putea lansa in Israel modelul Duster echipat cu cutie automata, unde beneficiaza de o cerere mare, europenii fiind deocamdata "sceptici" fata de aceasta varianta, potrivit presedintelului Consiliului de Administraţie al Dacia.

Totusi, el a tinut sa precizeze ca, daca si in Europa va fi o cerere generalizata pentru aceasta varianta, Dacia ar putea lua in considerare si productia la un nivel mai extins.

"Avem tehnica, stim sa facem acest lucru, iar daca in Europa se va generaliza cererea pentru cutiile automate, probabil ca si noi vom produce", a adaugat Chauvet.

In Romania, Dacia Duster se comercializeaza numai pe motorizari pe benzina si diesel, pretul minim pentru varianta 4X2 incepand de la 10.500 de euro.

Pentru versiunea Laureate, 4X4, cu un motor diesel de 1,5 litri si 110 cai putere, pretul ajunge la 15.600 de euro.

Potrivit reprezentantilor Dacia, pana in prezent, 90% din clienti au optat pentru versiunea Laureate, 60% au optat pentru motorizari diesel, peste 40% au optat pentru ESP si Pack Look, iar peste 60% dintre clienti au optat pentru versiunea 4X4.

Duster a fost prezentat pentru prima oara pe 2 martie la salonul auto de la Geneva.

Modelul va fi lansat in primavara acestui an in Europa, Turcia, Africa si Magreb (Tunisia, Algeria, Maroc, Egipt, Libia si Mauritania), iar din iunie va fi disponibil, sub marca Renault, si in Ucraina, Orientul Mijlociu (Iordania, Siria, Liban, Egipt) si unele tari din Africa.

Uzina de la Mioveni va produce vehicule destinate tuturor acestor piete, atat sub marca Dacia, cat si Renault.

Pentru dezvoltarea si industrializarea la Mioveni a proiectului Duster, inclusiv pentru noua cutie de viteza (TL8 cutie mecanica 4x4, 6 viteze) si pentru toate motorizarile Euro 4 si Euro 5 care urmeaza sa fie lansate, Dacia a investit 290 milioane de euro.

Incepand din 2004, modelele Dacia au fost vandute in peste 1,2 milioane de exemplare, fiind reprezentate in prezent in peste 80 de tari.