In Londra, sunt folosite QR coduri in cadrul campaniei de testare. Clientii se plimba printre rafturile magazinului, scaneaza codurile de pe produsele dorite, fac comanda online si primesc pachetul acasa. QR codurile ii trimit pe utilizatori pe un anumit site, iar acest lucru inseamna ca retailerii si producatorii pot include numeroase detalii pe portalul respectiv, de la inregistrari, informatii detaliate si vouchere de reduceri.

Home Plus, subsidiara lantului britanic Tesco, a desfasurat o campanie de testare in iulie si a atras peste 10.000 de utilizatori care au dus la o crestere de 130% a vanzarilor online fara de luna iunie.

In timp ce in Japonia QR codurile nu sunt o noutate, in SUA si in Europa abia acum incep sa folosite la scara larga. Retailerii britanici precum Debenhams, Waitrosesi Aldi le folosesc in campaniile de publicitate. In SUA, studiile recente arata ca rata de utilizare a acestora a crescut cu 800% de la an la an.

Insa, QR codurile nu sunt singura modalitate prin care retailerii vor sa ii atraga pe utilizatorii din mediul offline, dar si pe cei care sunt obisnuiti sa comanda produse de pe internet. Spre exemplu, Amazon le ofera optiunea clientilor de a ridica pachetele de la un punct fix. Utilizatorii primesc pe mail un cod de bare pe care il scaneaza cu ajutorul telefonului mobil. La punctul de livrare ei primesc un PIN pe baza acestui cod pe care il folosesc pentru a ridica pachetul comandat.

Citeste si

Razboiul preturilor mici. Cum platesti de fapt mai mult pentru produsele cu discount

Paduri si livezi, la executari silite. Cat te costa sa devii mosier