Potrivit acesteia, pachetul propus vizeaza prevederi cuprinse in mai multe acte normative care trebuiau corectate.

Pentru 2016, Anca Dragu estimeaza o crestere economica de 4,8%, peste proiectia de la finalul anului trecut, de 4,1%, si incadrarea in tinta de deficit bugetar anuntata la inceputul anului, de 2,8% din PIB.

“Categoric nu vom modifica taxele si impozitele. Nu vom creste si nu vom reaseza niciun fel de taxa, nu vom modifica taxe si impozite care sa aiba impact asupra angajatului sau angajatorului, indiferent de forma de organizare. Dar vom veni cu simplificari si facilitati, atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice. Acestea sunt adevaratele reforme, pentru ca noi ne-am angajat in aceasta cursa contra cronometru pentru a oferi conditii mai bune agentilor economici si tuturor contribuabililor persoane fizice si juridice de a-si putea plati mai usor taxele si impozitele, de a avea o relatie mai fireasca cu ANAF”, a precizat inca o data ministrul Finantelor, dupa scandalul cu dublarea contributiilor pentru angajati, care a aparut saptamana trecuta in presa.

Intre facilitatile propuse de Finante, ministrul a enumerat, pentru persoane fizice, o masura care vizeaza extinderea documentelor acceptate ca dovada a platii. “Am introdus deja plata cu POS, iar plata online va fi din octombrie generalizata, dar acum aducem si o facilitate in sensul dovedirii platii, pentru ca dovada platii era ceva mai greoaie. Chiar daca plateai online, trebuia sa faci cateva drumuri pentru a dovedi plata”, a explicat ministrul.

Anca Dragu a mai dat ca exemplu si simplificarea procedurilor prin care se va face poprirea pe conturile celor cu datorii la buget. “ Va fi o aplicatie care se dezvolta acum la ANAF si, intr-adevar, se va bloca un singur cont pentru acoperirea creantei respective, iar deblocarea contului, dupa incasarea creantei, va fi mult mai rapida”, a spus Dragu.

Totodata, emiterea adeverintelor de venit si a certificatelor de atestare fiscala se va face electronic. “Anual, ANAF emite circa cinci milioane de adeverinte de venit si 300.000 de certificate de atestare fiscala. Asta inseamna tot atatea drumuri ce nu se vor mai face la ANAF. Deci, cinci milioane de adeverinte de venit si 300.000 de certificate de atestare fiscala vor fi emise electronic. Practic, institutia care are nevoie de o adeverinta de venit o va cere direct ANAF si ANAF o va trimite in mod electronic. Spre exemplu, aceste adeverinte sunt necesare pentru ajutorul de somaj, pentru tot felul de drepturi legale ale cetatenilor”, a explicat demnitarul.

Finantele mai propus, in noul Cod Fiscal, si introducerea unui regim special de TVA pentru agricultori. “Ma refer aici la cei care functioneaza ca persoana fizica sau persoana fizica autorizata ori intreprinderi individuale sau familiale. Acesti agenti economici nu mai trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in momentul in care ating o anumita cifra de afaceri. In prezent, un agricultor care este constituit ca persoana fizica, PFA sau intreprindere individuala sau familiala, atunci cand atinge un plafon de 220.000 de lei, trebuie sa se inscrie ca platitor de TVA. Am avut multe discutii cu reprezentantii agricultorilor, ne-au povestit problemele cu care s-au confruntat, dificultatile pe care le-au avut in a completa aceste deconturi de TVA si am gasit solutia de a introduce acest regim special de TVA pentru agricultori. Deci, nu mai trebuie sa tina aceste registre’, a explicat ministrul.

Pentru mediul de afaceri, propunerile Finantelor vizeaza extinderea perioadei de aplicare a facilitatii privind scutirea de impozit a profitului reinvestit sau deducerea cheltuielilor pe care angajatorii le fac cu pregatirea elevilor sau studentilor in vederea angajarii sau perfectionarea angajatilor

“Am scos limita in timp pentru scutirea de impozit a profitului reinvestit, pentru ca masura a avut efecte benefice. Aceasta vizeaza, ca si pana acum, contribuabilii care investesc in active tehnologice, calculatoare, echipamente periferice, informatice, deci mergem pe zona de cunoastere. Criteriile raman aceleasi, dar facilitatea se extinde pe perioada nelimitata. O alta masura importanta pentru firme este si deducerea cheltuielilor efectuate cu pregatirea teoretica sau practica a elevilor, a studentilor sau a oricaror persoane care continua scolarizarea si perfectionarea intr-un anumit domeniu. Practic, venim aici atat in sprijinul sistemului de invatamant cat si in cel al companiilor care doresc sa pregateasca profesional angajatii proprii”, a mai spus Dragu.