"Am demarat reorganizarea ANAF, care a trecut printr-o Ordonanţă de Urgenţă. Echipe ale Fondului Monetar şi ale ANAF s-au uitat la această reorganizare şi vă spun că ce am făcut noi este susţinut aproape în totalitate de cei de la FMI. Fără să discutăm înainte cu ei, evaluarea lor arată că mergem în direcţia corectă. Şi vor mai fi câteva lucruri din această evaluare. Deci mergem în direcţia corectă cu reorganizarea ANAF. Bineînţeles, informatizarea ANAF este ceea ce eu doresc foarte mult în acest an. Nu pentru mine, pentru români, pentru a scăpa de cozi, de dosare cu şină, de formulare făcute cu pixul şi aşa mai departe. Totul trebuie făcut printr-o aplicaţie, pe telefon să poţi să îţi vezi datoriile la ANAF, să plăteşti datoriile la ANAF", a declarat Cîţu într-un interviu pentru Realitatea Plus, scrie Agerpres.

O echipă de la Fondul Monetar Internaţional a venit în România în ianuarie pentru a evalua modul de colectare, Codul fiscal şi a da soluţii.

La începutul lunii februarie, Guvernul a adoptat OUG pentru reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), care prevede reducerea structurii de personal cu peste 2.000 de posturi şi eliminarea a 35 de posturi de conducere.

"A fost adoptată şi Ordonanţa de Urgenţă pentru reorganizarea ANAF, vorbim despre reducerea structurii de personal a acestei instituţii cu peste 2.000 de posturi, de asemenea, eliminarea a 35 de posturi de conducere, iar din patru vicepreşedinţi rămân trei. Este un act normativ promis pentru reorganizarea acestei instituţii şi eficientizarea activităţilor de colectare a impozitelor şi taxelor percepute contribuabililor români", a anunțat șeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, după şedinţa de Guvern.

Proiectul de ordonanţă estimează că reorganizarea va conduce la o colectare mai eficientă a veniturilor la buget, cu un câştig de circa 2 miliarde de lei pentru stat.

În ianuarie, Sindicatul Naţional al Funcţionarilor Publici (SNFP) a susţinut că proiectul pentru restructurarea ANAF afectează negativ activitatea instituţiei, dar şi eficienţa serviciilor pentru contribuabili. Ei afirmau că numărul de posturi va fi diminuat cu 2.000 de persoane, fără a exista un sistem informatic performant, astfel că angajaţii care vor rămâne în sistem vor avea şi mai mult de muncă, iar cozile la ghişee vor fi şi mai mari.