Este si cazul Lucindei Taylor din Londra care s-a inscris pe un site de dating - match.com in decembrie anul trecut pe o perioada de sase luni, pentru care a platit 89 de lire sterline.

Cu sase saptamani inainte de expirarea contractului a anuntat ca nu vrea sa-si mai reinnoiasca abonamentul, dar mai tarziu a constatat ca de pe card ii fusesera luate alte 89 de lire, pentru inca sase luni, iart contul sau era in continuare prezent pe site.

Le-am trimis un mail in care le-as cerut sa incheie contractul , pentru ca nu exista un numar de telefon pe site. Mai tarziu un prieten mi-a spus ca pe site inca mai erau disponibile datele mele si atunci am verificat la banca. Am fost socata sa descopar ca imi luau bani din cont in continuare. Atunci am cerut bancii sa nu mai permita site-ului de socializare sa mai traga bani”, a explicat Lucinda, o profesoara de 39 de ani.

Autoritatea din Marea Britanie care se ocupa cu rezolvarea conflictelor dintre clienti si cei care ofera servicii financiare sustine ca astfel de plangeri s-au inmultit in ultima perioada. Anul trecut au avut 500 de asemenea plangeri, din care un sfert aveau ca obiect continuarea platilor dupa finalizarea contractelor de prestari servicii.

Cele mai multe plangeri sunt legate de imposibilitatea de a opri platile in cazul rezilierii sau exopirarii unui contract. Clientii trebuie sa verifice intotdeauna inainte de a se inscrie pe astfel de site-uri, mai ales daca acestea ofera perioade de incercare gratuite. Cei care vor sa renunte ulterior trebuie sa vorbesca mai intai cu resprezenantii site-ului, iar daca nu se rezolva sa mearga la banca pentru a opri platile”, ii sfatuieste pe clienti autoritatea de reglementare.

Daca situatia nu are rerzolvare in niciun fel, clientii sunt sfatuiti sa se adreseze Serviciului Ombudsman care ii va ajuta in solutionarea conflictului.