Preturile imobiliarelor s-au prabusit cu peste 50%, atat pentru terenuri, cat si pentru locuinte, consumul a scazut si de-abia da semne de revenire, iar retelele internationale au continuat sa pompeze zeci de milioane de euro in deschiderea unor noi supermarketuri, distrugand practic si ultima sansa de supravietuire pentru majoritatea antreprenorilor locali din comert.

Firmele de insolventa se asteapta si la noi falimente semnificative in urmatorii ani, in special din randul firmelor aflate deja in insolventa.

Dar cum arata un prim bilant al efectelor crizei asupra companiilor?

Daca in materie de imobiliare cele mai rasunatoare esecuri soldate cu faliment au fost centrele comerciale Tiago Oradea, Armonia Braila si City Mall din Bucuresti, in ceea ce priveste retailul, cele mai mari retele ajunse in faliment in ultimii ani sunt Primex-Teknosa (2008), Ivet Comprod (supermarketurile Ethos, in 2010), K Tech Electronics (reteaua Ultra Pro, in 2010), Fashion Retail Group (2011) si Flamingo International (2011).

In timp ce mallurile ajunse in faliment reprezinta active cu o valoare cumulata de circa 100 de milioane de euro, cele cinci companii din comert aveau vanzari cumulate de peste 400 de milioane de euro in cei mai buni ani - 2007-2008.

Citeste mai multe pe www.zf.ro