De cealaltă parte, cei din Ministrului Transporturilor vin, pentru moment, doar cu explicaţii.

Pentru cei de la Ford, care până la sfârşitul anului vor să angajeze 6.000 de oameni, cea mai mare problemă o reprezintă infrastructura. Americanii au precizat că atunci când au venit cu bani în România au primit şi promisiuni. Nerealizate, deocamdată.

Ian Pearson, preşedinte Ford România: ″În discuţiile noastre anterioare cu Guvernul României am primit angajamente clare privind momentul finalizării tronsoanelor 1 şi 2 ale drumului expres Craiova-Pitești. Am subliniat încă o dată Guvernului faptul că este foarte important că dumnealor să-şi îndeplinească aceste angajamente.”

Ministrul Transporturilor a dat asigurări că licitaţia pentru loturile 3 şi 4 ale drumului expres Piteşti - Craiova va avea loc la sfârşitul lunii aprilie.

În ceea ce priveşte autostrada Pitești - Sibiu, a fost obţinut acordul de mediu în 2018. Însă, spune ministrul, lucrurile ar merge lent pe teren din cauza contestaţiilor. Autostrada este cerută şi de către cei de la Dacia-Renault.

Deocamdată, faza cea mai avansată este pe lotul 5, Sibiu-Boița, unde s-a desemnat constructorul, iar acum începe perioada în care se pot depune contestaţii.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: “Când cineva face o contestaţie vă voi informa ca toată lumea să ştie cine blochează proiectele de infrastructură mare din România. Trei persoane fizice care au contestat acordul de mediu. Din Dublin ne contestă acordul de mediu şi asta pentru că nu avem număr destul de mare de ecoducte pentru mamifere mari şi avem insuficientă cercetare a locaţiilor liliecilor.″

Pe de altă parte, ministrul spune că va încerca şi modificarea legii.

Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a lansat în dezbatere mai multe proiecte care modifică legislaţia şi care ingreuneza procedurile de contestaţie. Mai exact, pot depune contestaţii doar firmele care participă la licitaţie şi numai în anumite condiţii.