Modelul Aquos LC-90LE757 are o diagonala de 90 de inci (adica 229 centimetri), depasind dimensiunea ecranului de la LG, de 84 de inci.

Produsul este deja pus in vanzare pe piata din SUA, cea mai profitabila pentru acest tip de ecrane gigant, inca din iunie 2012, dar compania a anuntat ca se observa cerere venind si de pe piata din Europa. Analistii sunt de acord ca piata europeana este in crestere, dar spun ca deocamdata ramane in continuare una de nisa.

Televizoarele de 50 de inci sau mai mari reprezinta 6% din totalul celor vandute in prezent in Marea Britanie, potrivit firmei de cercetare GfK. In ceea ce priveste valoarea, aceasta se ridica insa la 16% din intreg sectorul, datorita preturilor foarte mari la aceste dispozitive. Trendul este mai vizibil in SUA, unde 8% dintre televizoarele vandute au ecrane de 60 de inci sau mai mari.

In Statele Unite, oamenii au case mai mari si camere mai mari, asa ca televizoarele uriase reprezinta un procent mai mare pe piata. Dar, de ce acestea devin mai subtiri, de aceea pot fi incorporate mai usor in locuinte iar dimensiunea ecranului reprezinta cel mai important factor de achizitie pentru cumparatori”, explica Nigel Catlow, de la GfK.

De cand a avut o scadere a venitului net de 5,7 miliarde de dolari la finele anului fiscal precedent, Sharp a anuntat ca intentioneaza sa se orienteze catre obtinerea unor cote mari din pietele de nisa.

Ultimul produs al companiei are un ecran LED, cantareste 64 de kilograme si are o grosime de pana in 12 centimetri. Suporta transmisiunile 3D si dispune de trei tunere, ceea ce inseamna ca mai multe canale pot fi urmarite in acelasi timp. Modul “wallpaper” permite afisarea unei imagini statice, la o luminozitate putin mai scazuta, atunci cand televizorul nu se afla in functiune.

Producatorii spun insa ca telespectatorii trebuie sa stea la o distanta de cel putin 3,5 metri de ecran, pentru a se bucura de imaginea acestuia. Asta din cauza faptului ca s-a preferat varianta de 1080 de pixeli si nu cea de ultra HD, care foloseste de patru ori mai multi pixeli. Aceasta din urma ar fi afisat o imagine de calitate, chiar daca privitorul s-ar fi aflat mai aproape de ecran. Sharp si-a motivat decizia prin faptul ca, in momentul de fata, sunt putine programe care sa transmita in formatul ultra HD.

Varianta de 1080 pixeli a permis si mentinerea unui pret relativ scazut. Televizorul Sharp costa 18.700 dolari, fata de 26.500 dolari, cu cat se vinde modelul LG Ultra HD, de 84 de inci.

Cu toate astea, pretul ramane unul piperat, iar Catlow avertizeaza ca vanzarile la acest tip de produse nu vor fi unele spectaculoase pana cand nu se va ajunge sub pragul de trei sau patru mii de dolari.