Evolutia sustine trendul pozitiv al operatorului national de servicii postale, in urma incheierii anului 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), dupa cinci ani de pierderi. 

Veniturile totale au inregistrat in ianuarie - aprilie 2015 un avans de 11,7 milioane de lei fata de aceleasi luni de anul trecut, pana la 391 de milioane de lei, dar si o crestere a cheltuielilor cu 16,7 milioane de lei, ca urmare a majorarii salariale implementata la finalul lui 2014.

Mentinerea cheltuielilor (371 de milioane de lei) sub nivelul veniturilor a facut posibila obtinerea unui profit brut de 19,5 milioane de lei. 

"Pastrarea constanta a veniturilor din serviciile postale clasice continua sa fie o provocare, insa intrarea Postei Romane in competitia proiectelor mari, strategice s-a dovedit a fi o decizie profitabila. Astfel, in timp ce veniturile din posta de scrisori sau din vanzarile de marfuri continua trendul descendent, incheierea unor contracte cu operatori din zona transferului de bani sau cel de distributie a cardurilor de sanatate au adus incasari importante. In perioada urmatoare, dorim sa intensificam legaturile comerciale cu actori mari din zona de retail sau banking si sa ne intarim pozitia pe segmentul de e-commerce si de asigurari, a precizat directorul general al Postei Romane, Alexandru Petrescu. 

Adunarea Generala a Actionarilor Postei Romane a aprobat, la sfarsitul lunii mai, executia bugetului de venituri si cheltuieli aferent anului 2014, situatiile financiare ale companiei si repartizarea profitului net pentru anul trecut.

Operatorul inregistra, la 31 decembrie 2014, o cifra de afaceri de 1,12 miliarde de lei si un profit net de 22,8 milioane de lei. Dupa stabilirea provizioanelor, suma de 22,6 milioane de lei ramasa din profitul net va acoperi pierderea contabila din anii precedenti. 

Posta Romana este o companie nationala infiintata conform Legii 31/1990 si nu o institutie publica. Ea functioneaza pe gestiune economica, ceea ce inseamna ca isi formeaza singura veniturile din contracte comerciale si, prin urmare, se autofinanteaza.