Fondul 3G Capital si Berkshire Hathaway, compania miliardarului Warren Buffett, care detin aproximativ jumatate din Kraft Heinz, au decis ca raspunsul negativ al Unilever a facut imposibila o tranzactie amiabila si nu le-a lasat alta posibilitate decat sa se retraga, au aratat persoane apropiate situatiei.

Tranzactia ar fi putut fi cea mai mare preluare din istoria industriei alimentelor si bauturilor.

Totodata, ofertantii au considerat ca un razboi prelungit al cuvintelor nu este in interesul Kraft si ar fi pus un pericol viitoarele oportunitati, au aratat sursele.

Gigantul americana Kraft Heinz a anuntat, vineri, ca a avansat ideea unei fuziuni cu Unilever, dar grupul anglo-olandez a respins propunerea. Acordul ar fi reprezentat cea mai mare preluare realizata vreodata in industria alimentara, depasind tranzactia record de anul trecut, cand producatorul de bere Anheuser-Busch InBebev a preluat rivala SABMiller cu suma de aproximativ 123 de miliarde de dolari, inclusiv datoria.

"Kraft confirma ca a facut o propunere cuprinzatoare companiei Unilever privind combinarea celor doua grupuri, care ar crea unul dintre cei mai mari producatori mondiali de bunuri de larg consum, cu perspective de crestere pe termen lung. Desi Unilever a refuzat propunerea, asteptam cu nerabdare sa reusim sa ajungem la un acord privind conditiile tranzactiei", se arata in comunicatul firmei americane.

Citeste si: Unilever, compania fondata de un producator de sapun si unul de margarina, are astazi 400 de branduri care se vand in 190 de tari din cele 194 ale lumii

Unilever este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de alimente si produse de ingrijire personala si a locuintei, prezent in peste 190 de tari. Compania are 169.000 de angajati si a inregistrat vanzari in valoare de 53,3 miliarde euro in 2015.

Unilever detine mai mult de 400 de branduri, inclusiv Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum si Axe. Unilever South Central Europe coordoneaza din Bucuresti operatiunile in sapte tari din zona - Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Moldova.

Kraft este una dintre cele mai mari companii alimentare din SUA, iar in 2010 a achizitionat producatorul britanic de ciocolata Cadbury cu suma de 11,5 miliarde de lire sterline. Kraft nu mai detine Cadbury dupa ce a separat in 2012 divizia de alimente, redenumita Mondelez International, care include si brandurile Toblerone, Kenco si Oreo.