Compania de stat China Resources Beer Holdings (CRH Beer) va acorda producătorului olandez de bere acces la o reţea de distribuţie imensă, pe o piaţă competitivă, unde până acum a avut o prezenţă redusă.

Conform acordului, Heineken va prelua o participaţie de 20,67% în China Resources Beer Holdings, deţinută în prezent de China Resources Enterprise, cu 3,1 miliarde de dolari, în timp ce-şi vinde afacerea sa din statul asiatic producătorului chinez de bere, cu 305 milioane de dolari.

Compania va autoriza brandul Heineken pe piaţa internă şi va achiziţiona o participaţie de 0,9% în compania olandeză, cu 538 de milioane de dolari.

"China este un continent şi noi suntem o mică organizaţie şi este dificil pentru noi să ne extindem semnificativ", a explicat directorul general al Heineken, Jean-François van Boxmeer.

Consumul de bere per capita în China a scăzut cu 13% în perioada 2013 - 2017, conform firmei de cercetare de piaţă IWSR.

Pentru CR Beer, producătorul popularei mărci Snow, acordul cu Heineken îi permite să intre pe segmentul premium, dominat de companiile străine, într-un moment în care consumatorii chinezi nu mai sunt interesaţi de brandurile ieftine.

Aproximativ 90% din cantitatea totală de bere vândută de CR Beer este din gama Snow, dar ea este vândută aproape exclusiv în China. CR Beer speră să folosească reţeaua globală a Heineken pentru a-şi vinde sortimentul peste hotare.

Vineri dimineaţă, acţiunile CR Beer înregistrau un avans de 10%, dar la închiderea şedinţei bursiere au scăzut cu 0,99%, în timp ce titlurile Heineken au urcat cu 2%.

Piaţa premium din China este dominată de companiile Anheuser-Busch InBev şi Carlsberg.

Heineken, al doilea mare producător de bere din lume, deţine în România patru fabrici, situate în Miercurea Ciuc, Craiova, Constanţa şi Târgu Mureş.