Dinamica bună se datorează strategiei de extindere internaţională, care a vizat implementarea de noi politici comerciale pentru partenerii străini, dezvoltarea de produse adaptate particularităţilor anumitor pieţe de desfacere, cât şi extinderea portofoliului cu game inovatoare şi revoluţionare, menţionează un comunicat al companiei.

"Trendul ascendent al vânzărilor la nivel extern reprezintă o validare a obiectivelor noastre strategice de extindere globală, dar şi o confirmare a potenţialului brandurilor din portofoliul Farmec. Majorarea vânzărilor cu 36% în ultimii trei ani este rezultatul unei analize aprofundate a caracteristicilor fiecărei pieţe şi, în consecinţă, a diversificării gamelor cu produse ce corespund acestor cerinţe şi nevoi distincte. De exemplu, ca răspuns la unele probleme ridicate de consumatorii din Asia şi Orientul Mijlociu, precum nevoia de luminozitate şi oferirea unui plus de albire tenului, anul trecut am lansat gamele Gerovital H3 Derma+ Premium Care şi Gerovital Luxury, ce includ produse care vin să satisfacă aceste cerinţe. În 2018, în paralel cu dezvoltarea puternică din interiorul ţării, vom continua extinderea Farmec şi peste hotarele României. În acest sens, mizăm pe stabilirea de parteneriate cu colaboratori de pe noi pieţe de desfacere, precum şi creşterea cotei de piaţă în ţările în care suntem prezenţi de mai mulţi ani", a declarat Ioana Turdean, manager vânzări externe Farmec.

Cele mai solicitate tipuri de produse pe piaţa externă sunt cele anti-age, anti-acneice şi tratamentele de îngrijire pentru păr. Cea mai rapidă creştere a vânzărilor a fost înregistrată de către gamele premium ale companiei, lansate în 2017.

Strategia de expansiune pe piaţa externă a producătorului clujean vizează, printre altele, şi deschiderea în sistem franciză a magazinelor de brand Farmec şi Gerovital, pas estimat pentru 2018.

La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu şapte magazine, deschise de parteneri (trei centre în Spania, două în Italia şi câte un spaţiu în Grecia şi Ungaria).