"In 2014, dispozitivele mobile insumau 34,8 milioane de vizite, in 2015 traficul din mobile a crescut accelerat, ajungand la 69,2 milioane de vizite, dublu fata de anul precedent. In paralel, traficul de pe desktop s-a mentinut la o valoare de aproximativ 96 de milioane de vizite. In ansamblu, dispozitivele mobile au fost principalul motor de crestere a traficului total de pe eMAG, in 2015 site-ul inregistrand cu 27% mai multe vizite fata de anul precedent, urmand ca in 2016 cresterea sa fie de 31%", anunta compania, transmite Agerpres.  

Dispozitivele mobile sunt sursa de comenzi, dar si primul pas in experienta de informare si achizitie a clientilor.

In 2015, 35% din comenzile primite de eMAG au inclus in procesul de decizie cel putin o interactiune cu smartphone-urile si tabletele.  

"2015 este primul an in care vizitele de pe mobile le-au depasit pe cele de pe laptop si desktop si avem toate motivele sa ne asteptam si anul acesta la o crestere. Acest lucru se va observa si in comenzile de pe telefon si tableta, unde anticipam ca vom inregistra o crestere de cel putin 30%", a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology , eMAG.  

Peste 80% dintre utilizatori au varste intre 18 si 44 de ani.

In topul celor mai cumparate categorii de produse se numara cele pentru copii (14,99%), electrocasnicele mici (8,51%) si telefoanele mobile (8,04%).

Aprope 78% din vizitele inregistrate pe eMAG au venit de pe smartphone-uri cu Android, urmate de iOS (19,6%).

"Dezvoltarea unei aplicatii de mobil nu e suficienta, daca nu vorbim si de o experienta de utilizare care sa puna accent pe viteza, personalizare si calitatea interactiunii. Anul trecut ne-am concentrat eforturile pe simplificarea procesului prin care clientii isi pot cumpara produsele dorite de pe mobil si am implementat optiunea de a cumpara foarte usor cu un simplu swipe pe butonul de comanda. In plus, aplicatia le da posibilitatea clientilor de a-si configura liste de produse favorite", a adaugat Axinia.  

In 2015, dispozitivele mobile au adus pe site-ul eMAG Bulgaria 30% din traficul total, in crestere cu 150% fata de 2014, si 20% din totalul comenzilor. In noiembrie si decembrie, vizitele de pe dispozitivele mobile au atins pragul de 38% din total.

Si in Ungaria, traficul de pe smartphone-uri si tablete a crescut de trei ori fata de anul precedent, reprezentand 30% din volumul total al vizitelor inregistrate pe site.