Acolo, Daniel Metz, unul dintre pionierii IT-ului din România a construit un imperiu şi lucrează pentru cele mai puternicie mărci auto din întreaga lumea. Munceşte mult şi încearcă să înţeleagă cum arată viitorul. Asta îl ajuta în afaceri dar şi în relaţia cu angajaţii care sunt tot mai pretenţioşi. Pentru el, educaţia şi tehnologia ar trebui să fie priorităţile României.

Cluj Napoca, oraşul cu cea mai accelerată dezvoltare din România. Giganţii Facebook, Google sau Microsfot şi-au deschis aici sedii şi oraşul a ajuns de câţiva ani un adevărat Silicon Valley de România.

Peste 20.000 de IT-ști lucrează aici, iar locul a devenit o atracţie pentru tineri din toată ţara. Aproape de catedralele din centru, o clădire impunătoare este luată cu asalt în fiecare dimineaţă de sute de IT-ști. La ultimul etaj, Daniel Metz priveşte cu încredere spre viitor, la oraşul care i se întinde în faţă. El este unul dintre părinţii IT-ului din Cluj.

Daniel Metz: "Mă gândeam azi dimineaţă cu ce seamănă ţara asta? Cu ce seamănă? Ştiţi ce imagine mi-a venit în minte. Să vă închipuiţi o casă frumoasă, idila la marginea unui oraş. Şi vedeţi casa asta de departe şi arată minunat. Aşa arată România de la distanţă."

Şi când intri în curtea acelei case vezi că nu e îngrijit, vezi mizerie şi dai peste o familie în care toţi se cearata unii cu alţii. Noi suntem la o cotitură în momentul de față şi noi am putea în momentul de faţă prin nişte măsuri, printr-o abordare pozitivă, prin nişte oameni pe care să îi doară, eu cred că am putea să schimbăm complet destinul"

Danie Metz şi-a schimbat destinul în 2000 când a pornit afacerea cu 10 angajaţi. Acum are peste 1500 de IT-ști în subordine, clienţi din întreaga lume şi o cifră de afaceri care sare de 60 de milioane de euro în acest an.

Daniel Metz: "Oamenii ăştia lucrează pentru industria auto după cum vedeţi. Progreameaza şi testează borduri de control. Vă daţi seama de la ce maşini dacă veniţi mai încoace".

Mercedes, BMW, Volkswagen sau Ford sunt clienţii companiei. Pe un anumit etaj se gândesc, realizează şi testează funcţiile din bordul maşinilor care ies pe porţile fabricilor auto din Germania.Totul este strict secret, aşa încât nici şeful nu are acces în unele departartamente.

Citeste continuarea pe www.stirileprotv.ro.