Imaginati-va o afacere care valoreaza 41 de miliarde de dolari, aproape cat incaseaza statul roman din taxele si impozitele platite de noi toti in 9 luni de zile. Atat face businessul Facebook, potrivit Bloomberg.

Cum a ajuns un baiat care cauta fete pe internet sa castige peste 40 de miliarde de dolari intr-o camera de camin dintr-un campus universitar? Buna intrebare.

Totul a inceput cu aproape sapte ani in urma, in februarie 2004, cand Mark Zuckerberg, pe atunci boboc la Harvard, a initiat un serviciu web din dormitorul sau. Un fel de intranet, numit Thefacebook.com, unde colegii sai sa se poata cauta dupa nume si fotografii.

La baza a stat clasicul catalog cu imagini de tip buletin pe care il publica an de an scolile si liceele americane. Cu ajutorul colegului sau de camera, Dustin Moskovitz, Zuckerberg a raspandit ideea catre alte universitati ca Yale, New York, Stanford sau Columbia.

"Investeam 85 de dolari pe luna si lucram pe computere inchiriate", avea sa povesteasca parintele retelei intr-un interviu. Ulterior, avea sa renunte la Harvard si, impreuna cu Moskovitz si alti amici, s-a mutat in Palo Alto, California, unde a transformat o casa modesta in sediul viitoarei companii.

Citeste continuarea in Gandul!