In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca tranzactia poate conduce la consolidarea pozitiei grupului Lactalis pe piata productiei si comercializarii untului, la nivel national, cu efectul reducerii posibilitatilor de alegere ale consumatorilor. In aceasta situatie, ar fi existat posibilitatea ca tranzactia sa conduca la cresterea pretului untului”, se arata in comunicat.

Ca urmare, tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de catre grupul Lactalis.

Astfel, grupul Lactalis si-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt „La Dorna” pentru o anumita perioada de timp catre o companie cu competenta industriala relevanta, independenta de grupul Lactalis, a mai precizat Consiliul Concurentei.

De asemenea, aceasta companie trebuie sa schimbe marca, deci va comercializa untul sub alta denumire.

Grupul Lactalis va avea obligatia de a pune la dispozitia Consiliului Concurentei informatii referitoare la companiile care vor sa preia marca de unt si sa obtina acordul prealabil al autoritatii de concurenta.

Pe celelalte piete relevante nu au fost identificate ingrijorari concurentiale avand in vedere ca urmatorii concurenti pot crea o presiune concurentiala puternica asupra noii entitati”, se mai arata in comunicat.

Pe parcursul procesului de analiza a tranzactiei, Consiliul Concurentei a solicitat partilor interesate (procesatori, fermieri, asociatii de profil – Liga Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania - LAPAR, Liga Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania - APRIL) sa prezinte observatii sau opinii atat in legatura cu operatiunea de concentrare economica notificata, cat si referitor la angajamentele propuse de catre grupul Lactalis.

Analiza Consiliului Concurentei a condus la concluzia ca, in urma angajamentelor asumate de partile implicate, realizarea operatiunii de concentrare economica nu mai ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe pietele relevante identificate.

Grupul francez Lactalis, care a preluat anul trecut si compania Albalact, a cumparat in decembrie si producatorul roman de lactate Covalact, consolidandu-si astfel pozitia de lider pe piata lactatelor din Romania.

Acordul dintre Lactalis si fondul privat de investitii SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, care controleaza Covalact, a fost semnat pe 15 decembrie.

Lactalis este lider la nivel mondial in industria procesarii laptelui, detinand multe branduri internationale precum President, Parmalat, Galbani.

Compania Covalact are 380 de angajati si doua unitati de productie a lactatelor, la Sfantu Gheorghe si Miercurea-Ciuc, precum si un depozit logistic cu o capacitate de 1.400 de paleti. Covalact a avut anul trecut o cifra de afaceri de 230 milioane lei si un profit net de 13,1 milioane lei.