Primul pas care trebuie trecut pentru a fi selecţionat: fiecare candidat trebuie să indice, în limba engleză, ce va face în timpul lui liber timp de un an sau motivele pentru care renunţă la dispozitivele mobile, scrie Agerpres.

Explicaţiile vor trebui să fie publicate fie pe Instagram, fie pe Twitter, urmate de două hashtag-uri: #NoPhoneforaYear şi #Contest.

Aceste texte vor fi examinate în cele mai mici detalii, au prevenit reprezentanţii companiei americane. Astfel, nivelul de creativitate al textelor publicate va conta destul de mult (30% din nota finală), la fel ca umorul, ortografia, calitatea videoclipurilor şi a fotografiilor publicate, dar şi integrarea candidaţilor în imaginea de marcă a companiei. Textele vor trebui să fie "unice" şi "originale". În final, un singur internaut va fi selecţionat.

Candidatul ales pentru acest concurs insolit va trebui să semneze apoi un contract, care îl va obliga să utilizeze în locul unui telefon mobil de ultimă generaţie un telefon fabricat în 1996 - altfel spus, un "dinozaur" în materie de tehnologie şi un veritabil "handicap" în lumea digitalizată şi ultraconectată din zilele noastre. Dacă fericitul ales cedează după şase luni, el va primi doar 10.000 de dolari în loc de 100.000 de dolari.

Într-o perioadă marcată de dependenţa de telefonul mobil, de reţelele de socializare şi de alte aplicaţii, care afectează în special persoanele tinere, această provocare este una uriaşă. O scurtă precizare: deşi candidatul nu are dreptul să folosească nici smartphone-uri, nici tablete, el va putea totuşi să utilizeze un PC, un laptop sau un dispozitiv cu comandă vocală.

Doar rezidenţii americani pot să participe la concurs şi ei trebuie să îşi expedieze textele de candidatură înainte de data de 8 ianuarie 2019.

Numele candidatului selecţionat va fi anunţat în jurul datei de 22 ianuarie prin intermediul unui mesaj publicat pe reţelele de socializare.

Concursul s-ar putea dovedi o campanie de marketing foarte eficientă pentru compania Vitaminwater, deţinută de grupul Coca-Cola, întrucât îi va face pe internauţi să vorbească despre ea pe reţelele de socializare - o nouă piaţă care trebuie cucerită - şi acest lucru va fi realizat cu un cost de doar 100.000 de dolari, o sumă infimă în comparaţie cu bugetele alocate pentru o campanie clasică de publicitate.