Spaniolii pe care ii vedeti ca stau in jurul Dusterului sunt politistii din orasul Bejar din Spania, mandri de noua lor masina de patrulare. Dacia a livrat deja modele similare pentru sapte orase din Peninsula Iberica.

Dincolo de pretul mic de plecare, Dusterul a devenit interesant pentru serviciile speciale care le-au transformat in ambulanta sau masini de politie. Putini stiu ca sunt folosite si ca patrula forestiera in Germania sau masina oficiala a scolii de ski din Franta.

"De la pretul de plecare poate fi echipata pana i se dubleaza ori i se tripleaza pretul", spune Eugen Dulgheru, reprezentant al companiei Dacia.

Desi Renault detine tehnologii 4x4 mai avansate, a ales sa faca la Dacia o masina care nu exceleaza la nici un capitol. Nu e nici puternica si nici luxoasa nu putem spune. Dar are un atu imbatabil. Tine cu casa.

Intr-o epoca a chibzuintei, masinile romanesti gasesc clienti in toata Europa dar si in locuri exotice precum Guadalupe, Tahiti sau Martinica.

Nu doar Dacia merge bine la export. Camioanele fabricate la Brasov stau alaturi de celebrele Hummer-uri americane in teatrele de razboi.

Uzina de la Brasov a livrat deja peste 1.000 de bucati si se pregateste de un nou contract cu americanii.

"In ultimii 4-5 ani am avut comenzi in fiecare an, castigate pe licitatie deschisa acum este in desfasurare o alta licitatie la care sa speram ca avem si noi acces", precizeaza Carol Rugaci, directorul general ROMAN SA.

Americanii sunt pretentiosi, dar platesc bine si la timp. Au mai cerut basculante, masini de pompieri, cisterne si tractoare. Singura nedumerire a fabricantului de la Brasov este ca guvernul Romaniei prefera importurile si nu a facut pana acum nicio comanda.