Evolutia veniturilor a atins un punct de inflexiune, grupul inregistrand un venit net bancar in crestere in ultimele doua trimestre ale perioadei de raportare (cu aproximativ 2% in fiecare trimestru fata de cel anterior).

Cu toate acestea, venitul net bancar a scazut cu 5,4%, la 1,86 miliarde lei fata de primele 9 luni din 2014, deoarece marja neta a fost afectata negativ de ratele de dobanda mici din piata, venitul net din comisioane a fost impactat de anularea sau reducerea unor comisioane pentru clienti persoane fizice si ca urmare a unui efect de baza nefavorabil (venituri nerecurente din servicii de finante corporative inregistrate in iulie 2014).  

Cheltuielile operationale au fost reduse cu 0,6%, la 954 milioane lei fata de perioada similara a anului trecut.

Cheltuielile imobiliare, de comunicare si de consultanta au inregistrat scaderi in urma gestiunii riguroase a costurilor. Indicatorul cost/venit a fost de 51,3%.  

La 30 septembrie 2015, cresterea usoara a stocului total de credite din sistemul bancar romanesc (+0,9% fata de 30 septembrie 2014) arata ca piata de creditare isi revine treptat.

Soldul creditelor acordate persoanelor fizice a crescut progresiv datorita creditelor pentru locuinte.

Ritmul de crestere a creditelor de consum in lei s-a accentuat, insa nu a contrabalansat reducerea componentei in valuta fata de perioada similara a anului trecut.  

Soldul creditelor brute acordate companiilor creste usor fata de 31 decembrie 2014 (+1,8%), pe masura ce efectul operatiunilor de stergere si de vanzare de creante depreciate incepe sa se disipeze.

"Atat clientii persoane fizice, cat si clientii persoane juridice, manifesta in continuare o tendinta importanta spre economisire, totalul depozitelor crescand cu 7,2% fata de 30 septembrie 2014", afirma banca, intr-un comunicat postat pe site-ul BVB.  

Soldul creditelor nete acordate de Grupul BRD la 30 septembrie 2015 a crescut usor de la inceputul anului (+1,3% fata de 31 decembrie 2014) datorita portofoliului de retail si celui de mari clienti corporativi, acestea mentinandu-se pe cursul inregistrat in prima parte a anului.

Cresterea portofoliului de credite retail cu 3,5% fata de inceputul anului a fost sustinuta de creditele imobiliare, precizeaza banca.  

Volumul creditelor nou-acordate clientilor persoane fizice a ajuns la 3,7 miliarde lei in ianuarie - septembrie 2015, fiind mai mare cu 17% fata de  perioada similara a anului trecut, partial datorita programului ''Prima Casa", care inregistreaza o crestere semnificativa. Astfel, volumul creditelor noi acordate prin programul "Prima Casa" a reprezentat 27% din totalul creditelor noi.  

Depozitele Grupului BRD au continuat sa urce, cu 7,1% fata de nivelul inregistrat la 31 decembrie 2014, si cu 13,1% fata de cel din 30 septembrie 2014, datorita disponibilitatilor in conturi curente (+39,5% in dinamica anuala).  

"Stocul mare de depozite constituie o baza solida de finantare a economiei pentru momentul cand cresterea activitatii de creditare va deveni mai pronuntata. In acest context, raportul intre credite nete si depozite a ajuns la 70,1% (-4,4 puncte procentuale fata de 31 decembrie 2014 si -11,4% puncte procentuale fata de 30 septembrie 2014), dovada a autonomiei financiare crescute", spune banca.  

BRD a redus rata creditelor neperformante (NPL) de la 21,1% la 30 septembrie 2014 la 18,5% la 30 septembrie 2015 (la nivelul bancii), ca urmare a operatiunilor de stergere de creante depreciate.

Gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane IFRS a crescut de la 71,5% la 30 septembrie 2014 la 76% la 30 septembrie 2015.

Declinul costului net al riscului (-53,1% la nivelul grupului, fata de perioada similara a anului trecut) a fost factorul determinant al imbunatatirii semnificative a profitabilitatii.  

Profitul net a crescut substantial, la 380 milioane lei in primele 9 luni ale anului 2015, ducand la o rentabilitate anualizata a capitalurilor proprii (ROE) de 8,6%.  

Indicatorul de solvabilitate al BRD la 30 septembrie 2015, de 17,2% la nivel individual (conform Basel III), este mult peste cerinta reglementara, fiind comparabil cu nivelul de 17,1% inregistrat la 30 septembrie 2014.  

"Rezultatele grupului BRD la finalul primelor 9 luni ale anului 2015 au fost influentate de revenirea activitatii de creditare pe segmentul clientilor persoane fizice si la nivelul categoriei marilor clienti corporativi, un declin substantial al costului riscului si o gestiune proactiva a cheltuielilor. Revenirea graduala a cererii de creditare ofera semne incurajatoare de continuare a cresterii trimestriale a veniturilor", a declarat directorul general al BRD, Philippe Lhotte.  

BRD-Groupe Societe Generale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. Are 2,2 milioane de clienti si opereaza o retea de 842 de unitati.

Profitul SocGen a urcat la 1,13 miliarde de euro in primele 9 luni ale anului 

Profitul net al Societe Generale, al doilea grup bancar francez, a urcat cu 28% in T3 din 2015, depasind estimarile analistilor, declinul veniturilor din tranzactionare fiind compensat de imbunatatirea rezultatelor la divizia de consumer banking, transmit Bloomberg si Reuters, potrivit Agerpres.

In perioada iulie - septembrie 2015, profitul net a ajuns la 1,13 miliarde de euro (1,23 miliarde de dolari), de la 882 milioane de euro, in timp ce analistii se asteptau la 840 milioane de euro.  

In Franta, profitul diviziei de consumer banking a urcat cu 17% la finele T3 din 2015, datorita majorarii veniturilor si scaderii provizioanelor pentru creditele neperformante.

SocGen a anuntat extinderea serviciilor de online banking in Franta prin investitii de 1,5 miliarde de euro in urmatorii cinci ani si reducerea numarului de sucursale cu 20%.  

Banca a inregistrat rezultate solide "datorita performantei comerciale bune si a continuarii controlului asupra costurilor si riscurilor", a afirmat directorul general Frederic Oudea.