"Piata lactatelor a ramas constanta de cativa ani incoace, la nivelul de aproximativ 800 de milioane de euro. Diminuarea puterii de cumparare si a consumului, care s-a manifestat in ultimii ani de la inceputul crizei, a contractat si piata lactatelor, ca multe alte piete. (...) Un studiu Euromonitor din 2012 arata ca, in Romania, consumul de lactate se situeaza la aproximativ 60 de litri pe cap de locuitor pe an si este cel mai mic din Europa. Exista si o parte pozitiva in aceasta situatie: ca urmare a consumului scazut, Romania are cel mai mare potential de crestere a sectorului lactatelor, cu o estimare de crestere a acestei piete cu 7,3% pana in 2017", a mentionat Stephane Batoux. 

Directorul general al Albalact considera ca reducerea TVA la alimente la 9% va dinamiza consumul si va intari puterea de cumparare.

"Mai departe, cred ca va continua reasezarea jucatorilor in fiecare categorie, iar piata se va consolida mai mult. Ne asteptam ca aceasta masura fiscala importanta sa aiba un impact pozitiv in piata lactatelor. Estimam ca reducerea TVA ar trebui sa aduca o scadere de 12% a pretului de raft al produselor alimentare, dar asta depinde si de politica de pret a comerciantilor", a mai spus seful Albalact. 

In ceea ce priveste piata nefiscalizata, Stephane Batoux a subliniat ca, potrivit datelor Ministerului Agriculturii, doar o patrime din laptele produs anual in Romania este industrializat. 

"Dintr-o productie de lapte de 4,2 miliarde de litri anual in Romania, doar un miliard de litri de lapte ajunge sa fie procesat si vandut controlat in magazine, iar restul este folosit pentru consumul domestic in gospodariile proprii ale taranilor sau vandut prin comertul de strada. Masuri de fiscalizare exista, dar sunt implementate mai greu. Ne dorim ca si scaderea TVA-ului sa poata combate aceasta piata nefiscalizata. Speram ca preturile mai mici la produsele lactate ambalate si controlate conform standardelor de siguranta alimentara sa-i incurajeze pe consumatori sa renunte la produsele cu provenienta necunoscuta cumparate din piete sau de pe strada", a mai spus directorul general al Albalact. 

''In 2012, Bulgaria avea un consum de 84 de litri pe cap de locuitor pe an, Ungaria - 165 litri/cap de locuitor/an, Croatia - 237 litri/cap de locuitor/an. Este un aspect care tine si de traditie, dar si de educatie. Romania nu are o traditie in consumul de lactate si, abia in ultimii ani, consumatorii romani au inceput sa inteleaga faptul ca lactatele contribuie la o alimentatie echilibrata, in special la copii. Tocmai din nevoia unui program de incurajare a consumului de lactate a luat nastere si programul 'Laptele si Cornul', finantat de Uniunea Europeana'" a mai spus Stephane Batoux. 

Albalact a debutat, pe 3 iunie, pe piata reglementata administrata de BVB, in urma transferului de pe piata Rasdaq. Cifra de afaceri este de 474,9 milioane lei in 2014, mai mare cu 12% decat in anul precedent.

Obiectivul de crestere a afacerilor este cu 7% in 2015, pana la 508,55 milioane lei. 

Grupul Albalact a incheiat primele trei luni din 2015 cu o cifra de afaceri de 121,26 milioane lei, cu 11,9% mai mare decat cifra de afaceri consolidata a grupului din aceeasi perioada a anului trecut. Profitul obtinut de grupul de companii Albalact in primul trimestru este de 3,57 milioane lei, mai mare cu 24% fata de cel din aceeasi perioada a anului trecut.