Activele BT au crescut cu 32,6% fata de finalul anului trecut, pana la 47,240 miliarde de lei, din care cresterea organica a insemnat peste 10%.

Veniturile operationale au ajuns la 2,286 miliarde de lei, cu 14,3% mai mari fata de aceeasi perioada a anului 2014, cand erau de 2 miliarde de lei.  

In anul 2015, Banca Transilvania a acordat aproape 160.000 de credite noi, in valoare totala de peste 8,674 miliarde lei, beneficiari fiind companii si persoane fizice.

Numarul de clienti a crescut cu 14%, comparativ cu anul 2014, de la 1,89 milioane, la 2,15 milioane.  

BT a continuat sa se concentreze pe sustinerea sectorului IMM si retail, alaturi de cresterea competentelor in zone specializate - agribusiness si finantarea domeniului medical. BT Securities si BT Leasing au reusit anul trecut sa atinga cote de piata semnificative si, alaturi de BT Asset Management, sa acopere o gama larga de produse financiare integrate.

Pentru 2016, grupul financiar Banca Transilvania si-a propus dezvoltarea unui nou model de microfinantare pentru continuarea sustinerii spiritului antreprenorial romanesc - urban si rural.

"Rezultatele financiare indica faptul ca 2015 a fost cel mai bun an din istoria BT si confirma ca am reusit sa ne atingem obiectivele de crestere organica, in paralel cu achizitia si integrarea Volksbank Romania. Suntem preocupati de eficientizarea, in continuare, a modelului nostru de business, de investitii in oameni si in tehnologie. In contextul unui climat global si regional foarte volatil, pentru noi ramane esentiala relatia cu clientii nostri, care va fi si in continuare constructiva si rezonabila, iar noi vom avea o atitudine responsabila si rationala in tot ceea ce intreprindem. Vom continua sa sustinem economia romaneasca si antreprenorii, indiferent de marimea lor si suntem optimisti privind potentialul de dezvoltare a pietei locale", a afirmat Horia Ciorcila, presedintele Consiliului de Administratie al Bancii Transilvania.  

De asemenea, Ömer Tetik, directorul general al Bancii Transilvania, declara ca banca si-a propus eficientizarea interactiunii cu clientii din toate segmentele, prin fluxuri si produse mai accesibile, precum si prin platforme tehnologizate.  

"Cresterea organica si focusul pe servicii de calitate sunt prioritatile noastre si in 2016. In plus, prin competentele noi dobandite in contextul achizitiei si integrarii Volksbank Romania, suntem mai bine pozitionati pentru a fructifica noi oportunitati", mai afirma Ömer Tetik.  

La sfarsitul anului 2015, soldul creditelor Bancii Transilvania este cu 43,3% mai mare decat era la finalul anului 2014, in pofida continuarii scoaterii de credite in afara bilantului in aceasta perioada (694 milioane lei). In acelasi timp, totalul resurselor atrase de Banca Transilvania de la clienti este cu 27,8% peste nivelul de la sfarsitul anului 2014.

Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 9,75% din totalul portofoliului de credite al BT.

"Eficienta operationala BT este ridicata, raportul cost/venituri fiind de 49,85%, fara a include elementele majore determinate de integrarea Volksbank Romania atat pe venituri, cat si pe cheltuieli. Din punctul de vedere al impactului integrarii Volksbank Romania privind rezultatele financiare, estimarile prezentate de BT la Adunarile Generale ale Actionarilor Bancii Transilvania din aprilie si octombrie a.c. sunt confirmate de rezultatele inregistrate la 31.12.2015. Banca Transilvania a acordat unui numar de aproape 34.000 de clienti persoane fizice ai Volksbank Romania reduceri de aproape 1,5 miliarde de lei, prin conversia creditelor in franci elvetieni si diminuarea datoriei totale aferente creditelor curente", se spune in comunicat.

Conform bancii, situatiile financiare la 31.12.2015 nu sunt auditate sau revizuite.