Rezultatele financiare publicate marti de Apple nu au fost un motiv de lauda pentru compania americana. Castigurile nu au inregistrat cresteri, iar profitul a scazut, la fel ca si vanzarile de ipad-uri.

Cu toate acestea, Apple si investitorii sai au un motiv de bucurie. Numarul iPhone-urilor vandute a depasit orice asteptari de pe Wall Street, scrie New York Times.

Cele mai multe dispozitive au fost vandute in Statele Unite, lucru care a compensat pentru alte piete importante de peste hotare, cum ar fi China. Compania a livrat 31,2 milioane de iPhone-uri, fata de 26 de milioane, cate vindea in aceeasi perioada, anul trecut. Este vorba de un record pentru trimestrul al treilea de la Apple.

Firma a anuntat ca are in prezent 146,6 miliarde de dolari in bani cash si alte valori de pe piata, suma mai mult decat suficienta pentru plata datoriei de 18,5 miliarde de dolari a orasului Detroit, care si-a declarat de curand falimentul.

Incasarile au urcat si ele peste asteptari, la 35,3 miliarde de dolari, dar cresterea este una foarte slaba, avand in vedere ca incasarile de anul trecut au fost de 35 miliarde de dolari. In schimb, profitul total al companiei a scazut cu 22 de procente fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar pretul mediu de vanzare al produselor a scazut si el, de la 608 dolari, la 581 dolari. Vanzarile de iPad Mini si de computere Mac au fost si ele dezamagitoare, fata de cifrele estimate de analisti.

Analistii sustin insa ca trendul pozitiv inregistrat in segmentul iPhone-urilor ar mai putea calma intr-o anumita masura teama din piata, cu privire la ritmul de crestere al Apple.

Numerele inregistrate de iPhone ar trebui sa ii linisteasca pe investitorii ingrijorati de cererea in scadere pentru smartphone-uri. Acesta este unul dintre motivele pentru care actiunile se mentin la un pret bun. Asteptarile nu au fost mari pentru acest trimestru”, spune Shannon Cross, de la Cross Research, citat de BBC.

Tim Cook le-a transmis investitorilor sa ramana optimisti in ceea ce priveste situatia din China, o piata la care s-a referit ca fiind “o oportunitate uriasa pentru Apple” si sa nu se lase descurajati de “un raport pe o perioada de 90 de zile, care a fost afectata de factorii economici”.

Cei drept, nici competitorii sai nu o duc mai bine in Asia, atat Microsoft, cat si Google, ratand prognozele
de crestere ale analistilor.

Apple si-a petrecut cea mai mare parte a ultimilor zece ani drept compania preferata a consumatorilor si a investitorilor. Dar lipsa produselor noi (ultima inovatie a sa fiind Ipad-ul din 2010) a facut ca succesul brandului sa scada considerabil si o buna parte din cota sa de piata sa revina acum sud-coreenilor de la Samsung.