Dacia, cel mai mare exportator, a oprit uzina de la Mioveni cateva zile, din lipsa de comenzi, in timp ce combinatele metalurgice isi trimit angajatii in concediu fara plata sau, mai rau, ii dau afara.

Din uzina de la Mioveni ies 1.400 de automobile pe zi. Modelul Duster, care este si cel mai scump, reprezinta jumatate din productie, urmat de Sandero si Logan.

Dacia, cel mai mare exportator, trimite 90% din productie peste hotare. Asa ca la o valoare medie de 13.000 de euro, azi si vineri, cele doua zile in care fabrica a fost oprita, au insemnat o pierdere la export de peste 30 de milioane de euro.

Probleme sunt si la marile combinate. La Oltchim au fost trimisi in somaj tehnic 700 de angajati in martie. Iar combinatele de la Campia Turzii si Targoviste vor disponibiliza 1.000 de oameni.

Datele statistice oficiale vin cu o intarziere de cateva luni, asa ca nu ne putem da seama exact de amploarea incetinirii economiei. Un indiciu il avem de la consumul de energie electrica.

Cel mai probabil, de astazi Romania se afla in recesiune. Adica economia a scazut constant in ultimele 6 luni. Pana la sfarsitul anului Guvernul spera la o crestere de 1,5% pe tot anul.