Cu noul S90 Volvo vrea sa se bazeze pe designul si fiabilitatea automobilelor sale pentru a oferi o alternativa la BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Class si Audi A6, in conditiile in care S80 nu a reusit sa devina un competitor serios.

Anul trecut, Volvo a vandut doar 12.500 de automobile S80, comparativ cu peste 373.000 de automobile Seria 5 vandute de BMW. 

Dupa introducerea SUV-ului XC90 in acest an, sedanul de lux S90 este urmatorul pas in strategia Volvo de a-si creste vanzarile anuale cu 60% pana la 800.000 de vehicule in 2020.

Producatorul suedez se asteapta ca cel putin 80% dintre cumparatorii sedanului sa fie cei care achizitioneaza pentru prima data un automobil marca Volvo, un procent dublu fata de SUV-ul XC90. 

"S90 va fi testul suprem. Dintre toate masinile pe care le vom lansa in urmatorii patru ani, din punctul meu de vedere, S90 va constitui cea mai mare provocare", a declarat joi directorul de vanzari de la Volvo, Alain Visser.

Noul S9 va fi urmat de o versiune wagon V90.

Compania nu va participa la Salonul Auto de la Frankfurt, de saptamana viitoare, pentru a utiliza la maxim bugetul sau de marketing.

Pentru Volvo, un stand la Salonul de la Frankfurt ar fi insemnat "sa cheltuie milioane de euro pentru a arata ca Audi, BMW si Mercedes sunt mai mari ca noi", a apreciat Visser. 

In august 2010, conglomeratul chinez Zhejiang Geely Holding a cumparat Volvo Cars de la grupul american Ford Motor Company, pentru aproape 1,3 miliarde euro. Cu toate acestea, dupa un program de investitii de 11 miliarde dolari, Volvo Cars a ajuns la o marja de profit de 2,2% in primul semestru, fata de 8,9% in cazul BMW.