Aproximativ 60% din cei care au comandat online in 2013 au ratat prima livrare din diverse motive. Asta i-a costat pe curieri 1,37 mld. dolari, adica fix 1 mld. de euro. Ca sa rezolve aceasta problema, Volvo s-a gandit la un nou sistem care foloseste dotarile masinii (functii GPS si online de pozitionare/localizare).

Cel care cumpara pe internet si are un Volvo poate sa foloseasca o aplicatie care ii transmite curierului unde este in acel moment. Ca sa nu vina la masina pentru livrare, proprietarul si curierul primesc prin aplicatie o parola care deschide masina pentru livrarea marfii.

Masina sta deschisa un anumit timp dupa care se blocheaza automat sau avertizeaza proprietarul via aplicatie ca livrarea a depasit timpul. Daca livrarea e reusita in timp util, parola digitala se sterge din memoria masinii si din cea a aplicatiei. Coordonatele livrarii si timpii sunt pastrati intr-un jurnal virtual.

Volvo face zilele astea demonstratii cu noua aplicatie la Mobile World Congress, in Barcelona. In perioada de cercetare si dezvoltare a proiectului, Volvo a obtinut dintr-un sondaj date ca 92% din oameni ar prefera sa le fie livrate cumparaturile direct la masina fara prezenta lor.