Agitatie de zile mari la Goteborg, in sudul Suediei. Oficialii locali au imbracat straiele de sarbatoare, copiate dupa ale stramosilor din Evul Mediu si le-au iesit in intampinare noilor proprietari de la Volvo. Amintire a stramosilor vikingi, ceremonia de primire s-a desfasurat pe o nava de razboi.

Dupa infratirea de pe punte, oficialii chinezi, suedezi si americani au revenit cu picioarele pe pamant solid, ca sa faca anuntul mult asteptat.

"Aceasta zi este una extrem de importanta pentru Ford, pentru Geely, dar mai ales pentru Volvo. Pretul de achizitie pentru Automobile Volvo si drepturile aferente, in primul rand proprietatea intelectuala, este de 1,8 miliarde de dolari", a declarat Lewis Booth, reprezentant Ford.

O suma uriasa, care nu prea are de ce sa-i bucure pe fabricantii suedezi, pasati de la americani la chinezi dintr-o semnatura. De fapt, nici cei de la Ford nu prea au motive sa sarbatoreasca. Vor incasa, ce-i drept, un munte de bani, dar pretul este de trei ori mai mic decat suma platita de ei in 1999, cand au cumparat marca suedeza, cu 6,5 miliarde de dolari.

Cat despre noii proprietari de la Beijing, mesajul lor catre suedezi in primul rand, este mai mult decat impaciuitor.

"Compania Volvo va fi condusa de managerii Volvo. Va dispune de independenta strategica in dezvoltarea propriului plan de afaceri. Suntem hotarati sa pastram intacta identitatea marcii Volvo", a spus Li Shufu, presedintele Geely.

Inceputurile companiei Geely dateaza din 1986, cand era o modesta fabrica de frigidere. Apoi a trecut la motociclete, iar la sfarsitul anilor '90 la automobile, devenind rapid unul dintre principalii producatori din China.