"Suntem pe ultima sută de metri în discuţiile cu Turcia", a declarat Andreas Tostmann, responsabil cu producţia în boardul Volkswagen, adăugând că se aşteaptă ca finalizarea discuţiilor să aibă loc în două săptămâni, "poate chiar mai repede", scrie Agerpres.

Anterior, o serie de surse din apropierea acestui dosar au declarat pentru Reuters că noua uzină din Turcia ar urma să coste peste un miliard de euro şi va putea produce peste 300.000 de unităţi pe an, printre care modelele VW Passat şi Skoda Superb, care vor fi exportate spre Europa de Est.

De asemenea, sursele au precizat că noua uzină va avea aproape 4.000 de angajaţi la Manisa, în apropiere de Izmir, partea de vest a Anatoliei, iar lucrările de construcţie ar putea demara în 2020 pentru ca primele autovehicule să iasă pe poartă în 2022.

Volkswagen a analizat mai multe posibile locaţii pentru noua sa uzină din Europa de Est, pe lista scurtă fiind şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia.

Însă un acord cu Turcia ar putea fi unul controversat din punct de vedere politic, având în vedere îngrijorările exprimate de Uniunea Europeană faţă de constrângerile la adresa libertăţii de exprimare introduse de regimul preşedintelui Tayyip Erdogan. În replică, Volkswagen susţine că Turcia este o ţară candidată la aderarea la UE.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.