Livarile de autovehicule ale companiei au crescut cu 5,1% in perioada ianuarie-martie fata de intervalul corespunzator al anului trecut, la 636,239 unitati, in princnipal datorita cererii pentru automobile Dacia, potrivit Bloomberg.

"Piata europeana a evoluat mai bine decat ne asteptam in acest trimestru. Scaderea severa a cererii pe anumite piete cheie, precum si evolutiile nefavorabile ale cursurilor de schimb valutar, au afectat afacerile in afara Europei", a declarat intr-o conferinta directorul financiar executiv al Renault, Dominique Thormann.

Renault, care detine 43% din actiunile producatorului japonez Nissan, se extinde agresiv pe pietele emergente pentru a reduce dependenta de Europa, unde vanzarile auto au scazut anul trecut pentru cel de-al saselea an consecutiv, la minimul ultimilor 20 de ani. Piata europeana a inceput sa urcest an, Dacia inregistrand in primul trimestru cea mai puternica crestere din Europa in topul marcilor.

Compania franceza si-a imbunatatit prognoza pentru piata auto europeana, anticipand cresterea vanzarilor cu 2-3% in acest an, dar anticipeaza scaderi in Rusia si Brazilia.

Extinderea pe pietele emergente a expus Renault la impactul fluctuatiilor de pe pietele valutare, precum realul brazilian sau rubla ruseasca. Grupul a precizat ca evolutiile valutare nefavorabile au afetat cu 409 milioane de euro veniturile din primul trimestru.

Piata auto din UE a urcat in primul trimestru cu 8,4%, la 3,246 milioane masini noi, de la 2,994 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.

In primele trei luni ale anului, numarul inmatricularilor Dacia in UE a crescut cu 42,7%, la 90.500 automobile, fata de 63.500 in perioada corespunzatoare a anului trecut, ajutand grupul Renault sa afiseze o crestere de 19%.