Renault a inregistat un declin de 14,4% al veniturilor diviziei de automobile, la 7,92 miliarde de euro, se arata intr-un comunicat al grupului, preluat de Mediafax.

Vanzarile au coborat cu 5,8% in trimestrul al treilea fata de intervalul similar din 2011, la 596.064 automobile, si pentru prima oara peste jumatate din livrari au avut loc in afara Europei. Astfel, vanzarile efectuate de Renault pe piata internationala au avansat cu 7,7%.

In Europa, unde piata a continuat sa se contracte, cu 9,3%, vanzarile Renault au scazut cu 18,4%, din cauza declinului puternic al pietelor in Franta, Italia si Spania, iar cota de piata a grupului a fost de 8,5%.

Inainte de lansarea Clio IV in aceasta luna, brandul Renault se afla pe locul trei in Europa, cu o cota de piata de 6,8%, in scadere cu 1,2 puncte procentuale, pe piata vehiculelor de pasageri si comerciale.

Brandul Dacia a inregistrat o cota de piata de 1,7% pe piata vehiculelor de pasageri si cea a vehiculelor comerciale usoare, in urcare cu 0,3 puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Grupul avertizeaza ca in actualele conditii dificile de pe piata europeana, volumul vanzarilor anuale ale grupului va fi sub nivelul anului trecut.