Scăderea a survenit în contextul în care închiderea pieţei din Iran şi dificultăţile din Argentina şi Turcia au eclipsat succesul înregistrat de ultimele lansări ale grupului în Europa şi Rusia, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

În schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi.

"Marca Dacia a înregistrat un nou record de vânzări pentru al şaptelea an consecutiv în Europa cu 564.854 vehicule vândute (în creştere cu 10,4%), creştere datorată performanţelor Duster şi Sandero", a precizat grupul francez.

Pe o piaţă auto mondială dificilă, afectată de instabilitate geopolitică şi conflicte comerciale, Grupul Renault a subliniat că a reuşit să îşi menţină o cotă de piaţă 4,25% în condiţiile în care piaţa a înregistrat o scădere de 4,8%. Renault subliniază că vânzările sale au scăzut mai puţin decât concurenţa, după ce rivalul PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel, Vauxhall) a informat joi că vânzările i-au scăzut cu 10%, până la 3,49 milioane unităţi.

De asemenea, în Europa, principala sa piaţă, vânzările Renault au crescut cu 1,3%, adică mai mult cu 0,1 puncte procentuale decât a crescut pe ansamblu piaţa, până la 1,945 milioane vehicule. Însă această creştere se datorează în special mărcii Dacia, care a înregistrat un avans de 10,4%, în timp ce cota de piaţă a mărcii Renault a scăzut cu 0,4 puncte procentuale. În Rusia, a doua mare piaţă naţională după Franţa, Renault graţie filialei Lada a reuşit să crească pe o piaţă în scădere, consolidându-şi poziţia de lider cu aproape 509.000 vehicule vândute.

"În 2020, vom beneficia de vânzările pe întregul an ale modelelor noastre de succes Noul Clio şi Noul Captur, precum şi de accelerarea ofensivei noastre pe segmentele electric şi hibride, în special Noul ZOE, Twingo Z.E.şi E-Tech", a declarat vice-preşedintele de vânzări de la Groupe Renault, Olivier Murguet.

Datele publicate vineri de Renault mai arată că grupul a vândut anul trecut 72.165 de vehicule în România, unde controlează 37,6% din piaţă. Conform acestor date România ocupă locul 13 în clasamentul celor mai importante pieţe ale grupului Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Peste jumătate de milion de Dacii, vândute în Europa

Automobile Dacia a vândut, în anul 2019, un număr de 736.570 de autoturisme, dintre care 581.543 au fost comercializate în statele UE şi în cele ale Asociaţiei Europene de Liber Schimb, potrivit unui comunicat remis vineri de companie.

În regiunea UE + AELS, Dacia s-a plasat în 2019 pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci, conform sursei.

În Franţa, Dacia a vândut anul trecut 140.568 de automobile, în Italia 88.499 de unităţi, în Germania a comercializat 83.518, iar în Spania 70.189.

În România, Dacia a vândut anul trecut 55.463 de vehicule, în creştere faţă de numărul de 54.593 de unităţi comercializate în 2018.

Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin programul "Rabla" au fost modele Dacia, precizează compania.

Cele mai vândute maşini noi vândute anul trecut în România au fost modelele Logan, Duster şi Sandero, notează Dacia.

Modelul Logan berlină a fost cea mai vândută maşină din România în 2019, cu 20.433 de unităţi vândute, iar Logan MCV a fost cel mai vândut model de maşină break.

Dacia Duster şi-a menţinut poziţia de lider detaşat în segmentul SUV, cu 12.795 unităţi vândute, din care 70% în configuraţie 4x4.

Modelul Sandero a atins 11.799 de unităţi vândute în 2019, în creştere faţă de cele 10.218 comercializate în 2018.

Dacia Dokker s-a vândut în 2.523 de unităţi, în timp ce modelul Lodgy a cumulat 1.056 de unităţi vândute.