Această scădere a fost cauzată în principal de expunerea ridicată a Grupului Renault pe ţări aflate sub carantină, care şi-au suspendat activităţile comerciale în al doilea trimestru şi au înregistrat o încetinire a acestora în al patrulea trimestru (în special Franţa). În plus, grupul Renault a urmărit o politică de vânzări axată pe profitabilitate şi nu pe volumele de vânzări.

Vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au scăzut cu 29,2% în 2020, până la 520.765 unităţi.

"Groupe Renault îşi propune să îşi transforme performanţa. Acum ne concentrăm mai degrabă pe profitabilitate decât pe volume de vânzări, cu o marjă unitară netă mai mare pe vehicul pe fiecare dintre pieţele noastre. Primele rezultate sunt deja vizibile în a doua jumătate a anului 2020, în special în Europa, unde marca Renault face progrese în cele mai profitabile canale de vânzare şi îşi consolidează leadership-ul pe segmentul electric", a declarat directorul general al grupului Renault, Luca de Meo.

Marca Dacia a înregistrat o scădere de peste 30% în Europa

În Europa, vânzările grupului Renault au scăzut cu 25,8% până la 1,443 milioane unităţi. Marca Dacia a înregistrat o scădere cu 31,7% a vânzărilor, până la 385.674 de vehicule vândute. Sandero rămâne pentru al patrulea an consecutiv cel mai bine vândut vehicul pe piaţa de retail.

Două dintre modelele istorice ale mărcii, Noul Sandero şi Noul Sandero Stepway, sunt disponibile de la sfârşitul anului 2020. Noile motoare Dacia pe benzină şi GPL, care sunt oferite pe majoritatea gamei sale sub denumirea ECO-G, reprezintă mai mult de 25% din vânzările de vehicule din Europa.

În afara Europei, vânzările grupului Renault au scăzut cu 16,5%, până la 1,5 milioane unităţi, în mare parte din cauza declinului cu 45% al vânzărilor din Brazilia, dar şi ca rezultat al reorientării în special către canalele cele mai profitabile.

Lider în Europa la vânzările de mașini electrice

Pe o piaţă electrică în creştere rapidă, marca Renault şi-a confirmat poziţia de lider în Europa, cu 115.888 de vehicule vândute, o creştere de 101,4% faţă de 2019. ZOE este cea mai vândută maşină electrică, ajungând la 100.657 de unităţi, în creştere cu 114%. În segmentul utilitarelor electrice, Kangoo Z.E. deţine prima poziţie. Grupul francez subliniază că modelele Renault Twingo Electric şi Dacia Spring vor spori oferta de vehicule electrice în 2021.

Pentru 2021, Grupul Renault intenţionează să continue politica de vânzări orientată spre profit, cu implementarea integrală a planului strategic Renaulution, care va fi prezentat în zilele următoare.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.